Pages

Ads 468x60px

Terima kasih di atas sokongan (*^_^*)

Klik-klik Nuffnang Ads

Showing posts with label Wedding. Show all posts
Showing posts with label Wedding. Show all posts

Monday, January 6, 2014

Wedding Sofyiah & Zaki 21 & 22 Disember 2013

Sebenarnya saya telah bercuti dan balik ke kampung pada 18hb Dis yang lepas, sehinggalah 23hb Dis. Sebelum kita org singgah berjalan sakan di Pulau Pinang tu lah....

Sebagai mukadimah, Sofyiah adalah adik saya yang ke-5. Dia adik perempuan bongsu sbb adik yang ke-6 dan yg paling bongsu adalah adik lelaki. Kiranya untuk family saya, InsyaAllah ada satu lagi wedding... entah bilo... hahahah... mungkin tahun depan, mungkin tahun ini...


Lokasi: Kpg Bohor Goncar, Kangar, Perlis. 
Pasangan Sofyiah ialah Zaki. Sama cantik sama padan kan?
Ini kenduri di rumah parent sy pd 21 Dis. 

Akad nikah pd hari yg sama.

Lokasi: Bohor Mentalon, Tambun Tulang, Perlis.
 Ini pula kenduri di rumah Zaki pd 22 Dis.  Zaki org perlis juga,
so dia org ni x payah nak berebut nak blk mana bila hari raya....


Bersama anak-anak menakan, dari Miri ada, dari PD ada.
Anak menakan sy 9 org saja... heheheh
Yg seblh sy tu Sarah, my daughter, siap dimekapkan...

Anak menakan dari PD, Hani Mastura.
Geram, muka bulat macam Sinchan.

Sarah bersama door gift.... 


Dalam kamera saya tak banyak gambar wedding sebab Sofyiah dah panggil photographers.
Gambar official belum keluar lagi, setakat ni gambar ni jer lah ek.....


Tahniah Sofyiah & Zaki
Congratulations!!★(*^-゚)⌒☆Wink!


Sunday, June 14, 2009

Aktiviti cuti sekolah

Makan kenduri mah...



Lagi makan kenduri lo....

Saturday, June 16, 2007

Wedding Anak Sedara dan Birthday Hariz


Anak Menakan Hubby Kawin
Pada 26 Mei yang lalu, anak saudara Hajizi, Asrul telah pun melafazkan akad nikah dengan si gadis manis yang juga berasal dari Ipoh iaitu Hajar. Kenduri di sebelah pengantin perempuan telah diadakan pada 27 Mei dan kenduri di sebelah pengantin lelaki (sebelah kami) ialah pada 2 Jun.


Hariz dan sepupu tengah makan kenduri sebelum tetamu2 datang (deme pulun dulu).



Hariz, Sarah dan sepupu. Tema baju untuk kenduri kali ni - warna hijau.



Dari kiri, Kak Long (tuan rumah), Kak Shimah, Kak Ita, Hajizi, Sally dan Nurul (adik pengantin).



Sofyiah pun join kami pergi kenduri. Gambar ni 2-in-1, gambar Sofyiah dan Sarah dan jugak gambar lauk kenduri, menunya dari kiri daging rendang (ke masak merah? dah lupa lah), masak lemak ikan masin, acar buah, sambal belacan/air asam dan ayam goreng special dan yang kat tengah tu buah tembikai le......



Hariz dengan sepupu, Haziq.



Kami, pengantin lama tumpang sekaki... heheheh....





Pengantin bersama bapa-bapa sedara 




Pengantin bersama mak-mak sedara dan sepupu-sepapat 



Sambut Hari Jadi Hariz
Patutnya pada 15hb Mei yang lalu tapi kami satu family tak sihat (dah cerita kat sini), so ambik kesempatan pada malam kenduri, selepas pengantin potong kek kawin, Hariz pulak potong kek birthday. Terkejut dia sebab tak sangka.

Happy 10th Birthday Hariz!!!




Gambar kek dalam blog ni semua mesti dah ada kesan potong... hu hu hu...

Wednesday, June 13, 2007

No Commitment

Senario: Tengah tengok satu gambar menarik kat internet

Officemate: Hah hah... ambik gambar tu letak kat blog kau.

Ahni: Tak boleh lah, aku dah lama tak update blog aku.........

Officemate: Apa ni? Tak ada commitment langsung!


OK, kalau tak update blog tu dianggap tak ada commitment then I am obliged to update this blog and here I am.

Sihat, tak sakit.

Relax + normal, tak over busy.

Internet ok, tak down pun.

Cuma.... tak ada commiment macam officemate aku cakap tu lah.







Dua pasang kain untuk baju raya yang baru dibeli di Jln Masjid India pada hari sabtu 9/6/07 yang lalu, sehari sebelum bah besar di KL.




Pengantin bersama bapa-bapa sedara 2/6/07



Pengantin bersama mak-mak sedara dan sepupu-sepapat 2/6/07

Monday, May 28, 2007

Hp Hantaran

"Along, h/p Achu rosak, boleh tak pinjam hp along ni?"



*H/p, di belakangnya Hard Disk (warna putih) dan yang warna hitam sebelah kanan tu PC camera



**Achu=paksu

Vehicles of the weekend

Cuti sekolah yeay yeay yeay yabeda beduuu....

Hari Sabtu, pagi-pagi lagi kami dah bergerak balik ke kampung hubby. Ini bukan trip balik bulanan yang biasa tetapi luar biasa kerana anak sedara hubby akan melangsungkan akad nikahnya pada malam sabtu.

Semasa di GEC jalan nyer lengang aje tapi bila masuk aje ke plus highway terus nampak kereta yang begitu banyak. Alhamdulillah jalan tidak sesak tapi bila kereta dah banyak tu tak boleh lah nak speed 160-180 gitu, nak maintain 110 pun susah. Bila kereta dah banyak, mulalah kereta asyik bertukar-tukar lane sebab nak cepat. Bila ada kereta nak potong lori ke bas ke, mulalah lane kanan tu que. Ada kereta yang nak memotong tetapi terhegeh-hegeh. Ada yang nak potong tapi kereta tu sebenarnya tak cukup power nak potong. Alhamdulillah tak ada eksiden, kalau tidak lagi haru biru, gerenti sesak punyalah.

Satu perkara yang aku perasan masa kat plus highway, selalu kalau balik raya pun tak nampak scene macam ni. Nak tahu apa?

Lebih separuh dari kenderaan dekat plus tu ialah dari spesis MPV atau yang sewaktu dengan nya. Betul ni, tak tipu... aku nak ambik gambar tapi camera kat dalam beg pakaian dalam bonet (apa la..). H/p pulak h/p pinjam, butterfly, mana ada camera. H/p aku bagi kat hubby pinjam, h/p dia belum siap lagi repair. Aku pakai yang buruk pun takpe, janji hubby bergaya..... (cheh, macam baguz)

AL MAKLUMLAH CUTI SEKOLAH, ramai lah ibu bapa nak hantar anak2 balik kpg, nak balik bercuti kat kpg dgn anak2, nak balik kpg sbb ada kenduri kawin dan bla bla bla... Segala jenis spesis MPV ada, dari Carnival, Ria, Serena, Estima, Unser, Innova, Avanza, Citra, Espace, Scenic, Odyssey, Grandis, Stream, Xsara, Wish, Trajet, Suzuki APV, hinggalah ke spesis tak tahu MPV ke van macam Pregio, C8 dan Rusa. Ada lagi MPV/SW/APV sapa yang aku tak tulis kat sini? Aku tulis yang aku nampak ajelah.

Yang peliknya aku tak nampaklah pulak kereta pijot, 307SW pun tak nampak, 805 ke 806 pun tak nampak, mana pergi semua pijot-pijot ni? Kereta pijot kami bukan MPV, APV atau SW, so tak termasuklah dalam senarai ini ya...

Cerita pasal akad nikahdan kenduri next entry ok, Opah Chu letih... (aku dah berpangkat Opah Chu tau, cucu sedara hubby dah 4 orang).

Monday, December 5, 2005

Wedding adik di PD

Lepak kat PD Beach Club Resort, cantik pemandangan dari balkoni.



Pergi sana sebab nak attend wedding ini.....


Wedding adik yang nombor 4, Helminiry Had dengan Nur Leni.
Tahniah dik!








Dari kiri, pengantin lelaki (Helmi), pengantin perempuan (Nur Leni), ayahanda ku, suami ku, my son (Hariz) and myself tengah dok menghidang kat anak2, sebelah tu Sarah. Belakang, yang tengah ambil gambar tu Iqbal, adik yang nombor 6 (bongsu).