Lama gak tak update blog... apa tak nya, sibuk 'mengulit' dengan roomate...
Dia cuti seminggu sbb kilang dia keje 'holiday shut-down'.
Aku pun amik kesempatan gak, cuti lar...
Al maklumlah selama ni weekend je dapat jumpa, ni ada peluang jumpa hari2 apa salahnya aku pun ambik cuti...
Nak cite ke aktiviti aku masa x update blog?
Cite lar sikit ek...
Sabtu & ahad lepas kami balik ipoh.
The usual monthly trip to MIL house.
Aku dah ckp dgn roomate tok sah ler balik coz bertembung dgn CNY tp dia nak balik gak, kan dah jem kat highway sbb sume 'ipoh mali' mau balik ipoh raye mah...
Isnin, kami gi i-fest kat mid-valley. Huh, nak jalan2 tengok brg pun susah - sesak bangat... maklumlah hari cuti dan kebetulan hari senin tu last day pulak...
Selasa, kami buat rombakan kat umah...
Penat weh... rombakan ape?
Biasalah re-arrange balik...
Almari ni ke bilik sana, almari sana ke bilik sinun....
Alhamdulillah with the new arrangement lebih comfy keadaan kat umah...
Rabu, anak2 dah start sekolah.
Yes, sekolah kat sini cuma cuti 2 hari je...
So, aku dan roomate ronda2 lah...
Tengok wayang, shopping, jalan2...honey moon beb...
Khamis, aku keje half-day coz roomate gi main golf waktu pagi.
Aku tak ikut (dia pun x bagi...).
Ptg pulak kami merancang nak gi ke area klang nak cari monitor PC yg dah kong sebulan lps..
Belum sempat gi klang lagi, baru je kona kat traffic light seksyen 17, lalu dpn kilang ece tu tengok cam ada sales penghabisan stok. Ada parking kosong, so terus je singgah, nak jamu mata konon.
Tup tup kami sambar je benda ni.
Harga asal RM1300 tp dah less smpai RM500.
Kalau cucuk kan cable antena dptlah tengok tv.
Kalau cucuk kat PC jadiklah monitor pc.
Disbbkan ianya ada function tv, so mestilah ada speaker kan (mana ada tv tak de built-in speaker, ye tak?), senanglah sikit, tak yah lah sambung speaker lagi...
Ni kat umah ada 2 set speaker pc, lelong, lelong, sapa nak?

Monitor ni 20". Warna putih je yg tinggal, x kisah lah, janji ada monitor... Remote pun ada (tv mesti lah ada remote kan...) kat umah pc biasanya anak2 yg guna, aku guna laptop tp sejak ada monitor baru ni (dan because dah buat rombakan rumah, rasa seronok lah pulak guna pc, tu nampak tak blog sapa aku tgh baca? Blog
Reena.
Jumaat, terpaksa keje lah pulak...
Sbb dah plan internal audit, nak wat camne kan...
Waaa... boring nyer sbb dok ingat nak lepak ngan roomate je..
(hmmm... apa dia buat sorang2 kat umah tu?...)
Cite weekend akan menyusul.....