Pages

Ads 468x60px

Terima kasih di atas sokongan (*^_^*)

Klik-klik Nuffnang Ads

Showing posts with label Tag. Show all posts
Showing posts with label Tag. Show all posts

Friday, July 25, 2008

Awards

Brillante Weblog from Shafarina - Scrapbook Newbie



The rules of accepting are as follows:-

1) Put the logo on your blog.
2) Add a link to the person who awarded you.
3) Nominate at least 7 other blogs.
4) Add links to those blogs on yours.
5) Leave a message for your nominees on their blogs.

So I forward this award to Ajzie, Luna, Neeza, PB, Chiaki, Alinlai and
MamaRanggi.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Kreativ Blogger from Shafarina - Scrapbook Newbie



Ok, here's the rules :

1. The winner may put the logo on her blog.
2. Put a link to the person you got the award from.
3. Nominate 5 blogs.
4. Put links to the blogs.
5. Leave a message for your nominees

I forward this award to

So I forward this award to Chiaki, MamaRanggi, Mulan, MakLang, Neeza, Ubi and Ummi Athirah.






p/s Jangan lupa tengok scrapbooks yang Abang buat kat bawah ni...

Tuesday, June 3, 2008

7

Dalam aku dok sibuk-sibuk tak sempat nak update blog ni, adalah pulak orang tu tag aku...

So, sebagai memenuhi permintaan birthday girl, terpaksalah aku buat jugak....


7 RANDOM FACTS ABOUT ME:

1. I'm overweight (or obess?)
2. I'm a mother of two lovely kids.
3. I talk a lot.
4. I eat a lot - infact, I love to eat.
5. I drive a Kelisa.
6. I am 36 years old.
7. Orang Perlis.

7 THINGS THAT SCARE ME:

1. Allah....
2. Mati....
3. Seksa api neraka....
4. Horror movies - seksa orang, kerat orang, psycho.....
5. Jumpa dentist....
6. Public speaking....
7. Buat silap dalam kerja / dalam hidup....

7 THINGS I SAY THE MOST:

1. Hello!
2. Assalamualaikum!
3. Bye!
4. Heheheh!
5. Bangang betul!
6. Alhamdulillah....
7. Bismillah....

7 THINGS I TREASURE THE MOST:

1. Family (of course)
2. Friendships
3. Money
4. Happy memories
5. Teddy bear pemberian hubby (belanja gaji pertama dia)
6. Apa-apa barang pemberian hubby atau dari family
7. Love

7 FIRST TIME THINGS I EVER DID:

1. Convoy naik motor kat highway and ended up in the hospital.... (accident la)
2. ...er.. aku tak paham la tag yg last ni... semua bende ada first time kan... making love, giving birth, drive car, naik cable car.. entah...

7 PEOPLE TO DO THIS:
Sapa lagi yang belum buat ya... Wan? PB? Onde? Ordinary Superhero? Neeza Sharil? Mama Ranggi? Diyanazman?

Friday, March 9, 2007

Kena tag lagi ke?

Tak pe yang ini sonang aje... cuma PC kat rumah tu, tak leh le nak letak kat sini. Sama aje macam PC kat office ni - cuma yang kat rumah tu gambar the whole family i.e. myself, hubby and kids.

So, Wan, sorrylah kalau anda hampa.



Inilah rupa desktop aku kat office. Tak nak tag sapa2, kalau rajin tu buat ajelah ek.

Selamat Bercuti Sekolah kepada semua pelajar2 sekolah dan guru2 sekolah (dan juga kepada ibu-bapa yang turut bercuti bersama anak2).
Pada yang tak cuti tu, Selamat Bekerja

Heheheh

Saturday, February 24, 2007

Aku kena tagged dengan Wan.

Horror 6 (tak horror pun)

Rules & Regulations:
Each player of this game starts out by giving 6 weird things about themselves. People who get tagged need to write in a blog of their own 6 weird things as well as state the rules clearly. In the end, you need to choose 6 people to be tagged and list their names. After you do that, leave them each a comment letting them know you tagged them and to read your blog!


Sebenar-benarnya aku tak tahu lah apa yang pelik pasal diri aku ni kan, aku pun tanya kat hubby tapi dia buat donno aje, huh, tak sporting langsung (sebenarnya takut ter-bergaduh). Lepas tu aku pun tanya adik aku yang kat Miri tu pulak, dia pun bagilah 6 perkara yang dia rasa pelik tentang aku. Ada 2-3 perkara yang aku tak paham maksudnya @ itu kira pelik ke? Dia kata aku ni cepat naik angin, suka shopping benda tak penting, suka merajuk, susah control selera makan dan cerewet tentang pakaian... mmm... dari pandangan aku sendiri pulak, aku ni:

  1. For all you know kan, aku ni tersangatlah suka menukar template. Dulu masa aku baru involved dengan internet ni aku buat website family guna geocities dan email kan url nya kepada kawan2. Ada sorang kawan tu dah rekomen aku guna blogspot sebab aku ni asyik aje dok tukar layout dekat personal website aku tu. Masa tu aku pikir 'Ape kebende lah blog ni' dan buat donno aje. Satu hari yang tidak disangka-sangka tu aku pun akhirnya register dalam blogspot. Yelah kan, kalau ikut kebiasaannya mana ada orang asyik update personal website. Takkanlah hari2 ada perubahan dalam your biodata? Takkanlah hari2 you tukar background your family. Personal website definitely tak sesuai untuk buat jurnal, diary etc. Dekat blogspot ni pun, tak tahulah dah berapa kali aku tukar template. Kalau boleh hari2 nak tukar! Hubby pun tegur, asal dapat duduk kat PC tu mesti nak 'bega-bega' blog. Apa nak buat, dah hobi, dah suka (macam tak ada kerja).
  2. Ya, aku mengaku memang aku xtremely cepat naik angin. Mak aku kata aku meroyan. Selalu dia suruh aku pergi berubat. Aku pulak berpendapat aku cepat naik angin tu sebab aku stress. Aku stress pada entah apa-apa. Benda yang tak penting pun boleh buat aku stress. Stress tak pasal-pasal. Ini namanya suka susahkan diri sendiri.
  3. Ya, betul aku ni tak boleh nak control makan. Tak boleh sangat-sangat. Makan, makan, makan. Tiap2 hari berat aku naik dan tak pernah turun-turun. Tak sedap pun aku boleh makan. Dah kenyang pun boleh makan lagi. Makan lagi dan makan lagi. Mmmm.... sedapnya makan.... yum yum.... Jom makan! (Tolonglah aku...... aku ni dah le obess, kandungan lemak & kolestrol dlm darah aku tinggi, aku susah nak cari saiz baju dan saiz baju aku bertukar dari setahun ke setahun. Dah cuba diet tapi memang tak boleh lah - nanti aku tulis satu entry pasal ini ya)
  4. "Ayang ni pelik lah" aku recalled hubby cakap beberapa tahun yang lalu. Movie yang orang kata best, aku kata tak best. Banyak jugak box office movies yang aku kata "uwekkkk" *nak muntah* Kenapa ya... may be sebab bila orang dah kata best, expectation aku sangatlah tinggi terhadap movie tu tapi bila aku tengok.. kuang kuang kuang.. macam hampas kelapa. Contohnya seperti..... eh, manalah aku ingat sebab aku tak suka movies tu. Dah tak suka buat apa nak ingat.
  5. Aku boleh tengok drama british yang paling boring dalam dunia ( drama yang boring2 tu kebanyakkannya dari UK kan?) Aku jugak boleh tengok dekat channel 50 Astro tu New Detectives, Crime Night, Psikik Investigation dan segala jenis dokumentari penyiasatan/misteri yang tersangat lah boring tu (very contrary to CSI). Kenapa ya aku begitu? Lagi yang aku suka ialah Midsomer Murder dan Wire In the Blood
  6. Aku suka segala jenis drama/movie yang bohong dan tipu belaka seperti berikut: x-men (cartoon dan movie), star wars, pirate of the caribbean, LOTR, Harry Potter, Avatar The Legend of Aang (cartoon, ini yang aku paling suka!!!), Andromeda (I like I like I like), Supernatural, Kidnapped, Las Vegas (wow! awat pukul 11 mlm, aku ngantuk la) I really really hate reality shows (except for Gelanggang Raja Lawak)


Kalau you all perasan no, 4, 5 & 6 tu tak ada yang berbahasa melayu, indon, filipina, sepanyol, mexico, hindi, tamil maupun cina, another weird factor eh?



Blogger berikut aku nak tag:

  1. Ordinary Superhero
  2. Jubeiz
  3. Joe Penang
  4. Alex Lacey
  5. Atiza
  6. Helena

Ramai lagi aku nak tag tapi ada yang dah kena tag, ada yang belum tapi list aku ni dah 6, so, tak pe lah, next round ok.