Pages

Ads 468x60px

Terima kasih di atas sokongan (*^_^*)

Klik-klik Nuffnang Ads

Showing posts with label Give Away/Segmen. Show all posts
Showing posts with label Give Away/Segmen. Show all posts

Tuesday, January 7, 2014

Segmen Azam Baru Di Tahun Baru

Anjuran: Ayu Insyirah (http://www.ayuinsyirah.my/)




Syarat2nya...


1. Jadi follower ayu (takde paksaan) - dah follow!
2. Like pages ayu pun di alu2kan.. - dah Like!
3. Buat tajuk " segmen: AZAM BARU DI TAHUN BARU " - done!
4.Letakkan banner diatas ...backlink kan ke entry ni.. done!

5. Sharekan azam kawan2 untuk tahun baru 2014 ni... done!

  • Nak turunkan berat badan, sekurang-kurangnya 2 @ 3 saiz baju. (sekarang=46, target= 43@44)
  • Nak berjaya dalam blogging (dah tulis azam blog di entry sini)
  • Lain-lain azam peribadi yang tak boleh nak share kat sini... hahahah... 

6. Letakkan link entry kawan2 kat ruangan komen done!



Segmen dibuka sehingga 31/1/2014 jam 10 malam.


Comel sangat kan banner tu...
(*^_^*)

Thursday, January 2, 2014

Segmen Azam Blog 2014 by HBP

Assalamualaikum. Pagi ni, last minutes pulak terasa nak join Segmen Azam Blog 2014 anjuran blogger Hikayat Budak Pening, tarikh tutupnya hari ini jam 12.00 tengahari.





  1. Azam blog tahun 2013: Nak aktif semula berblog. Nak pastikan perjalanan atau event di-blog-kan supaya kenangan dapat diabadikan, terutamanya dalam bentuk gambar. Syukur Alhamdulillah, azam blog untuk tahun 2013 tercapai.
  2. Azam blog tahun 2014: 


  • Blogging adalah serius. Bukan suka-suka, bukan part-time. 
  • Traffic >1k per week (sekarang=  +1k per month)
  • Follower >1k (sekarang= 144)


Semoga tercapai azam blog 2014 ku!
p(^^)q

Monday, December 9, 2013

Give Away Lagi Ke?

Assalamualaikum.

Mini GA KakNi dah tamat. Pemenang pun dah dipilih. Hadiah masih dalam proses dibungkus dan InsyaAllah akan diposkan pada 12/12/13 nanti. Ha... apa lagi KakNi, update blog lah!

Alamak... saya sedang kena penyakit 'writer's block' nih, sebab tu lah blog saya jarang update.... tolong tolong.... sementara menanti idea dan kerajinan datang bergolek-golek kepada saya, apa kata kita jengok blog Umiyumi . Ada GA yang tak payah nak tulis entry, tak payah follow blog dan tak payah Like page FB. Cuma tuliskan url blog dan alamat email. Senang sangat! Sambil-sambil tu boleh tengok gambar kereta mewah Lamborghini yang setakat ini dalam mimpi pun aku tak pernah naik lagi ok...






Apakah ubatnya orang yang malas...
(-_-)

Sunday, December 8, 2013

Senarai pemenang Mini GA KakNi Edisi Tupperware

Assalamualaikum.

Saya dengan rendah hati ingin mengumumkan senarai pemenang Mini GA KakNi Edisi Tupperware. Saya rasa sangat terharu dengan sambutan dan sokongan yang diterima dari rakan blogger sekalian. Pada masa yang sama saya merasa sedih juga kerana kalau boleh saya nak bagi semua orang menang tapi apakan daya, ini lah adat pertandingan kan. Kepada yang menang, saya ucapkan tahniah dan kepada yang tidak berjaya, saya harap tidak kecewa dan serik untuk mencuba di lain kali. Walau apa pun saya sangat menghargai penyertaan kalian dan semoga kita dapat terus menjadi rakan di alam maya ini.

Pemilihan pemenang telah dibuat menggunakan aplikasi di random.org berdasarkan nombor peserta dari susunan link yang ditulis di dalam komen post Mini GA KakNi Edisi Tupperware.


Pemenangnya ialah:

No. 27:
Shuhada Salleh 
(http://www.syuhadasalleh.my/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 


No. 24:
Kak Zakie 
(http://zakiepurvit.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 


No. 4:
Dilaella Ella
(http://dilaella.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)


No. 48:
AznorIbrahim 
(http://kesahceriterachenta.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)


No. 31:
 Alang
(http://p1r4h.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)


Memandangkan ini ialah Mini Ga pertama KakNi, maka saya telah berniat untuk memberi hadiah tambahan sekiranya penyertaan melebihi 50. Pemenang hadiah tambahan tersebut adalah:

No. 43:
Nurul Nadhirah
(http://missnaddd.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)


Sekali lagi, kepada semua pemenang diucapkan tahniah! Mohon untuk menghantar (1) nama penuh, (2) alamat rumah dan (3) nombor hp ke email saya yang beralamat: goncarian@gmail.com 





(^_^)b

Saturday, December 7, 2013

Penutup dan Senarai Peserta Mini GA KakNi Edisi Tupperware

Syukur Alhamdulillah. Mini GA KakNi Edisi Tupperware telah sampai ke penutupnya. Terima kasih diucapkan kepada semua rakan blogger yang telah menyertai Mini GA ini. InsyaAllah saya akan mengumumkan senarai pemenang pada hari 8hb Disember ini. Tungguuuuu....




♥ ♥ ♥ Peserta Mini GA Kakni ♥ ♥ ♥

1. Sura Mohd (http://umisura.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
2. Ida Yuni(http://kisahkita-story.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
3. Kisah Si Dairy (http://www.kisahsidairy.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
4. Dilaella Ella (http://dilaella.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
5. Aefa Aerisya (http://segmengiveaway.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
6. Aisha Fauzi (http://twinkleeestar.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
7. AtieYusof Family (http://atieyusoffamily.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
8. Azira Khairudin (http://ohhatikecilkuberbicara.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
9. Asyifa Mustaffa (http://asyifamustaffa.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
10. Nazira Naziha (http://hellomynameisnazira.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware) 
11. Niesa (http://niesa-lovecrew.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
12. Nam@along (http://nam-comel.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
13. Mar Mansor (http://jnjikita.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
 14. Shahida Rahim (http://nuyushahidarahim.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
15. Diek Sha (http://shidasitusini.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
16. Roha (http://me,familyandkehidupan.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html
17. Cik Karmila (http://narumihuda.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
 18. N-fiq (http://superpapaya.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
19. Juliet (http://teenagersareawesome.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
20. Aliah Law (http://honeycoolimages.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
21. Tengku Izzurudin (http://tengku-boyz.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
22. Jue Azrin (http://jueazrin.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
23. Alya Maisarah (http://alyamaisarah66.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
24. Kak Zakie (http://zakiepurvit.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
25. Izan Mama Mia (http://miaduniaku.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
26. Nadratul Syazwana (http://loveyoucontest.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
27. Shuhada Salleh (http://www.syuhadasalleh.my/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
28. Suhaila Zahari (http://lalazarryn.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
29. Petak Bunga (http://petakbunga-diari.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware-updated.html) 
30. Farek Ikhzal (http://iekysmart94.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
31. Alang (http://p1r4h.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
32. Maria Firdz (http://myfirdz-trulylove.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
33. Hafizah (http://fizmi.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
34. Need (http://imaneeda.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
35. Eyra Dzuhairah (http://eyra1990.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
36. Yus (http://myownworld-eus.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
37. Azinuj (http://azinuj.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
38. Misse Nadh (http://supernaddyss.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
39. Afiqah Junizan (http://chocollyheart.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
40. Me (http://coolpixxxx.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
41. Kenit Cinonet (http://rusukiri.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
42. Puan Siti (http://akuadalahsiti.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
43. Nurul Nadhirah (http://missnaddd.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
44. Muhammad Khairuddin Lim (http://kakitravelkhairuddin.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
45. Fynaz Shamz (http://fynazshamz.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
46. Acik Erna (http://mak3hero.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
47. Ujie (http://ujieothman.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
48. AznorIbrahim (http://kesahceriterachenta.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
49. Cik Puan Tqah (http://atieshaadriana.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
50. Puan Kutu (http://puankutu.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
51. Cik Tieka (http://kembaradiduniaku.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware-d.html)
52. Cahaya Hidupku (Nur Hayati) (http://cahayahidupku2569.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
53. Sarah Talib (http://sarahtalib33.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
54. Hunny Kitty (http://contestsukaaku.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
55.  Henrietta Jose (http://hati-dan-bicaranya.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
56. Noor Aina W Azmi (http://chenta-taugeh.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)

Jumlah penyertaan: 56 blogs
Kalau ada blog yang menyertai tetapi tidak disenaraikan di sini, mohon maklumkan kepada saya.


Pemenang akan dipilih dengan aplikasi di random.org




(^_^)V

Friday, December 6, 2013

Mini GA KakNi Edisi Tupperware

Assalamualaikum!

Ini julung kali nya blog kakni yang sangat kecil ini nak buat GA tapi mini jer tau. Lepas tu edisi tupperware pulak tu... ha... rakan blogger yang berminat nak join boleh baca syarat2 di bawah ok.

Syarat-syarat penyertaan:

1. Terbuka kepada blogger yang ada alamat di Malaysia sahaja.
2. Anda mestilah follower blog kakni; goncar.blogspot.com
*UPDATE* 3. Like FB page KakNi; KakNi Shoppe (preferable) atau pd yg tiada FB, FOLLOW blog Kakni Shoppe di goncar-mall.blogspot.com
4. Letakkan banner di atas di dalam entry penyertaan anda
5. Letak tajuk Mini GA KakNi Edisi Tupperware di dalam entry penyertaan anda
6. Letak link entry penyertaan anda di ruangan komen entry ini
7. Tempoh penyertaan GA: 28/11/2013 hingga 6/12/2013

Hadiah Mini GA KakNi Edisi Tupperware ialah:
No. (1) Dua unit One Touch Bowl 600ml warna kuning, No. (2) Dua  unit One Touch Bowl 600ml warna oren, No. (3) Satu kotak Natures Enhancement Gift Set, Kandungan: Citrus Bilberry Shower Gel 60ml, Ginger Shower Gel 60ml & Petal Soft Body Gel 60ml, No. (4) Satu unit Tupperware Eco Bottle 750ml dan No. (5) Satu kotak Tupperware Sos Serbaguna Oriental

♥ ♥ ♥ Peserta Mini GA Kakni ♥ ♥ ♥
1. Sura Mohd (http://umisura.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
2. Ida Yuni(http://kisahkita-story.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
3. Kisah Si Dairy (http://www.kisahsidairy.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
4. Dilaella Ella (http://dilaella.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
5. Aefa Aerisya (http://segmengiveaway.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
6. Aisha Fauzi (http://twinkleeestar.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
7. AtieYusof Family (http://atieyusoffamily.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
8. Azira Khairudin (http://ohhatikecilkuberbicara.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
9. Asyifa Mustaffa (http://asyifamustaffa.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
10. Nazira Naziha (http://hellomynameisnazira.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware) 
11. Niesa (http://niesa-lovecrew.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
12. Nam@along (http://nam-comel.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
13. Mar Mansor (http://jnjikita.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
 14. Shahida Rahim (http://nuyushahidarahim.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
15. Diek Sha (http://shidasitusini.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
16. Roha (http://me,familyandkehidupan.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html
17. Cik Karmila (http://narumihuda.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
 18. N-fiq (http://superpapaya.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
19. Juliet (http://teenagersareawesome.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
20. Aliah Law (http://honeycoolimages.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
21. Tengku Izzurudin (http://tengku-boyz.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
22. Jue Azrin (http://jueazrin.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
23. Alya Maisarah (http://alyamaisarah66.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
24. Kak Zakie (http://zakiepurvit.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
25. Izan Mama Mia (http://miaduniaku.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
26. Nadratul Syazwana (http://loveyoucontest.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
27. Shuhada Salleh (http://www.syuhadasalleh.my/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
28. Suhaila Zahari (http://lalazarryn.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html) 
29. Petak Bunga (http://petakbunga-diari.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware-updated.html) 
30. Farek Ikhzal (http://iekysmart94.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
31. Alang (http://p1r4h.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
32. Maria Firdz (http://myfirdz-trulylove.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
33. Hafizah (http://fizmi.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
34. Need (http://imaneeda.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
35. Eyra Dzuhairah (http://eyra1990.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
36. Yus (http://myownworld-eus.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
37. Azinuj (http://azinuj.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
38. Misse Nadh (http://supernaddyss.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
39. Afiqah Junizan (http://chocollyheart.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
40. Me (http://coolpixxxx.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
41. Kenit Cinonet (http://rusukiri.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
42. Puan Siti (http://akuadalahsiti.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
43. Nurul Nadhirah (http://missnaddd.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
44. Muhammad Khairuddin Lim (http://kakitravelkhairuddin.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
45. Fynaz Shamz (http://fynazshamz.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
46. Acik Erna (http://mak3hero.blogspot.com/2013/11/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
47. Ujie (http://ujieothman.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
48. AznorIbrahim (http://kesahceriterachenta.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
49. Cik Puan Tqah (http://atieshaadriana.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
50. Puan Kutu (http://puankutu.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
51. Cik Tieka (http://kembaradiduniaku.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware-d.html)
52. Cahaya Hidupku (Nur Hayati) (http://cahayahidupku2569.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
53. Sarah Talib (http://sarahtalib33.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
54. Hunny Kitty (http://contestsukaaku.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
55.  Henrietta Jose (http://hati-dan-bicaranya.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
56. Noor Aina W Azmi (http://chenta-taugeh.blogspot.com/2013/12/mini-ga-kakni-edisi-tupperware.html)
Pemenang akan dipilih dengan aplikasi di random.org


Terima Kasih di atas sokongan dan penyertaan dalam Mini GA KakNi Edisi Tupperware
Semoga Berjaya! 
(^_^)V

Wednesday, November 13, 2013

TSHIRT PRINTING IH GIVEAWAY BY HAZWAN HAIRY

Hi kawan-kawan.... hari ini saya nak join GA oleh Hazwan Hairy. Tapi bila saya copy paste code yang dia bagi dalam entry saya ni, saya tengok ianya tak link balik pada blog dia. Ok, so saya improvised ok tak?



ASSALAMUALAIKUM

Dengan ini saya Hazwan hairy ingin melancarkan satu lagi contest di penghujung tahun 2013 ni kepada korang blogger dan followers blog hazwanhairy.com ni.. Untuk GA ni saya di wakilkan oleh pihak Tshirt Printing IH untuk menganjurkan Tshirt Printing Ih Giveaway by Hazwan Hairy yang akan bermula dari 13/11/2013 sehingga 30/11/2013


SYARAT-SYARAT
1. Anda mestilah FOLLOWERS blog http://www.hazwanhairy.com/
2. LIKE page penaja : 
3. Tajuk : TSHIRT PRINTING IH GIVEAWAY BY HAZWAN HAIRY
4. Copy Paste kod dalam entry korang
5. Link kan entry anda pada post entry ini..

Simple saja kan..

HADIAH :
1 helai baju I Love Blogging
2 helai baju Geek
2 Fridge Magnet Krabi
5 Keychain Krabi

Pemenang akan di pilih melalui Random.org
Senarai peserta akan di list untuk korang BLOGWALKING 

Dengan harapan korang semua dapat support GA simple dari Tshirt Printing IH dan juga saya blogger Hazwan Hairy..




Good luck to myself

Tuesday, October 22, 2013

Give Away Me and My Family


Saya memang suka join Give Away (GA) tapi yang senang senang jer.... kalau susah tak nak lah hu hu hu....
Ok. GA kali ini oleh Adyna, blog Me & My Family.




1. Saya memang follower blog Me & My Family
2. Dah letak banner.
3. Dah letak link.
4. Belum tutup lagi tarikh GA ni.

So, sapa2 yang nak join, bila klik di sini.

Good luck to me!!!
p(^^)q

Saturday, September 7, 2013

Bercerita untuk Kakcik Seroja

Ini adalah segmen bercerita untuk Kakcik Seroja. 
Untuk keterangan lanjut, boleh klik di sini
Tarikh tutup segmen ini ialah 9 September 2013, jam 8 pagi.





Kenapalah mouse saya ni tiba2 buat hal pulak. Saya nak join segmen Kakcik. Oh mouse tolong lah bekerjasama. Poket pun tengah kering ni, nak kena beli mouse lah pulak.... adoi....


Kakcik punya pasal saya usahakan juga. Saya ajak suami keluar mencari mouse baru. Hari ni anak2 kena sekolah ganti, jadi tinggal kami berdua jer lah. Anak2 suka kalau dapat ikut ke kedai komputer, macam2 nanti dia orang beli... fuh, sib baik kan dia orang kena sekolah. Hahahah.

Alamak, nape pulak suami saya bawak saya ke sini? Saya nak pergi kedai komputer lah abang woi.... Alang2 dah sampai sini apa salahnya kami jalan2 tengok pemandangan.


Jalan punya jalan, kami sampai ke masjid yang cantik ni. Kebetulan dah masuk waktu asar, kami terus singgah menunaikan solat. 


Selesai solat, saya terus mengajak suami ke kedai peralatan komputer. Misi membeli mouse belum selesai. "Cepat lah bang, saya nak update blog ni....". 

Sayangnya bila sampai, kedai dah tutup. Tapi saya dengar macam ada suara lagi di dalam kedai. Masa tu saya terfikir nak jengok di sebelah belakang kedai, mana lah tahu boleh pujuk orang kedai, harap2 dia masih sudi melayan permintaan saya. Rupa2 nya ada jugak orang lain kat belakang kedai tu. Terkejut awek tu bila aku snap gambar dia. 


Pada asalnya aku nak beli mouse tapi kat kedai tu ada jualan murah. Belek punya belek aku dah tertarik dengan sebuah kamera keluaran terbaru berjenama 'Seroja'. Tanpa pikir panjang, terus saja aku beli. Lepas tu aku ajak suami lepak dekat dataran, nak test kamera baru.


Ni lah gambar kapal terbang yang kami snap dengan kamera baru saya yang comel tu. Tak sangka kan? Kecik jer kamera nya tapi gambarnya cantik dan jelas. Tak rugi betul membelinya, berbaloi-baloi.....



Sekian sahaja cerita saya untuk Kakcik(^0^)

Monday, October 15, 2012

Give Away Me & My Family dari Adyna




Give Away dari Adyna.




Senang sangat nak join GA dari Adyna ni. Saya ni kalau yang senang-senang jer baru nak join, yang susah tak nak pulak... hahahah.....


Ok, cara-cara nak join GA ni adalah dengan menempek banner Me & My Family seperti di atas ni di blog korang, pastu, jadi lah follower blog MyAdyna. Yang ada blog dan beralamat di Malaysia jer boleh join GA ni. So blogger yang dok over the sea tu jangan jeles ek sebab hadiah GA ni adalah handbag, tak tahulah bag jurulatih ke bag buah beri, kalau dah rezeki, tak kesah...

Jangan panik, jangan kelam kabut sebab GA ni tutup 30/10/2012. Silalah layari blog MyAdyna ok. Jom join.

Thursday, October 11, 2012

Giveaway from Reenaonline



Siapa yang tak pernah pergi Ikea sila angkat tangan?

Saya pernah tapi mungkin setahun atau dua tahun yang lalu. Selalu tengok iklan ikea dalam surat khabar jer. Nak beli brg ikea pun nak letak kat mana.... dah lar rumah sewa, sempit lak tu... walau bagaimanapun, elok jugak masuk give away ni sebab SAYA INGIN DAPATKAN KATALOG IKEA YANG MENGANDUNGI SENARAI BARANGAN TERBARU DI IKEA DAN TENGOK GAMBAR BARANG IKEA YANG COMEL, CANTIK DAN STYLISH SANGAT!




Untuk mengetahui cara-cara nak join GA ini, sila klik di sini >>> http://www.reenaonline.com/2012/09/giveaway-from-reenaonline-2012.html


Tarikh tutup penyertaan ada lah pada 22 Oktober 2012.

Sunday, October 7, 2012

PICTURESBYNUR GIVEAWAY OCTOBER

 JOM KITA JOIN GIVE AWAY

Come out and join this give away.
All you have to do is follow below steps.
1. Create an entry entitled "PICTURESBYNUR GIVEAWAY OCTOBER"
2. Copy and paste below picture and text.
4. Leave your permalink and emails in the comment 
 (dalam blog http://picturesbynur.blogspot.com/ bukan blog saya tau)


 
 
 

This  "PICTURESBYNUR GIVEAWAY OCTOBER" is sponsored by PICTUREBYNUR. You can join by CLICKING HERE :  Hurry up before it is too late. You may win prizes of handmade greeting car, car sticker and key chain sponsored by PICTURESBYNUR. All you need to do is just create an entry by copying this entry and leave your link HERE. No need to follow this blog . GIVEAWAY ends 12t Oct 2012 midnight. Random winner will be selected.

Wednesday, September 12, 2012

Curi-curi Suka Give Away

Kebetulan pula minggu ni ada 2 entry pasal give away ya... "Agaknya KakNi dah tak idea kot nak tulis blog"  Mungkin itu yang kalian terfikir, oh oh oh.... sebenarnya kebetulan saja....

Give away kali ni memang sesuai sangat kepada yang kaki novel. Saya pun suka novel jugak. Kalau karangkraf buat sales, mahu 2-3 kali saya ulang gi shopping novel kat sana. Saya minat genre misteri / penyiasatan... hmm.... kalau cintan cintun tu kurang minat tapi disebabkan tak banyak pilihan, terpaksa jugak saya beli novel cinta, nak habiskan satu buku tu memang lambatttt sangat. Kalau cerita macam Konspirasi tulisan Abdul Rahim Awang atau Sunan Musafir tulisan Ramlee Awang Murshid memang saya boleh habiskan dalam masa 2-3 hari.

Berbalik kepada cerita give away kali ini, senang je, pergi ke blog Eqbal Zack, jadi follower blog ini. Lepas tu buat satu entry pasal give away 'Curi-curi Suka', link balik ke blog dia dan jangan lupa bagitau dia yang kita join give away ni, mudah je kan?

Ini lah hadiah give away nya: 


  • 2 orang pemenang akan menerima novel bertajuk Curi-curi Suka, hasil karya Liyana Zahim dan EZ Fridge Magnet (Limited Edition)


  • 10 orang pemenang akan menerima EZ Fridge Magnet (Limited Edition)




Sinopsis (dipetik dari website Alaf21)

WALAUPUN dibuang ibu dan kakak kandung, Wisya tabah berdepan dengan apa jua rintangan. Dengan titik peluh sendiri dan sokongan kawan-kawan, dia Berjaya melanjutkan pelajaran hingga ke peringkat ijazah. Insiden jatuh tangga di perpustakaan membuatkan dia malu bertahun-tahun. Apatah lagi disaksikan pula senior bernama Daniel dan Ezroy yang langsung tidak pernah dikenalinya. Sejak detik itu, dia asyik terserempak dengan mereka. Daniel suka menyapa. Ezroy pula suka memerli. Rimas dia dibuatnya!

Malapetaka makin menjadi-jadi apabila pada cuti semester itu dia bekerja sementara sebagai guru tuisyen di sebuah rumah. Ruparupanya rumah itu kediaman keluarga Ezroy! Berdepan dengan lelaki itu memang menyakitkan hati. Ada sahaja yang hendak digaduhkan. Berbeza betul dengan kembar lelaki itu. Ezril berbudi bahasa dan baik pekertinya. Dalam diam, dia curi-curi suka pada seseorang. Entah siapalah yang telah mencuri hatinya. Alangkah indahnya perasaan apabila yang dicintai itu juga mencintai. Tetapi mengapa setiap orang yang dia sayangi seakan-akan menjauh? Bagai ditakdirkan tiada sesiapa yang berhak dikasihinya.



Berminat nak sertai give Away ini?
Tarikh tutup 16 September 2012

Tunggu apa lagi? Tinggal berapa hari je ni......



Sunday, September 9, 2012

Gift Away Umiyumi

Assalamualaikum.

Hari ni, tiba-tiba saja saya nak join Give Away (GA).

GA ini adalah anjuran blogger Umiyumi.

Hadiah nya adalah... jeng jeng jeng...

|
|
|
|
|
|
|
|
|





Ha, kalau dah tangkap cintan 
dengan si hitam manis Tefal Soft Line,
cepat-cepatlah join GA ini. 
Senang aje nak join, silalah layari:
untuk mendapatkan maklumat lanjut.
Mudah je, macam tak biasalah korang ni pun.
Mula-mula mestilah kena tulis entry,
lepas tu jangan lupa link kat blog dia.
Last sekali, bgtau dia yg kita join GA ni.

Jom segera, klik entry Umiyumi ni ok.
Tarikh tutup adalah pada 25 September 2012.




Saya dah tak sabar dah nak menambah koleksi periuk hitam ni kat rumah. Hahahah.....


Monday, March 7, 2011

Give-away

Wah... tak sangka CikNi Ahnie kena tag tapi tidak lah susah pun...




Bagus jugak tag macam ni kan, boleh gak increase traffic kat website sponsors and may be kat sini jugak, perhaps?

What say you Shafarina and PB?
*eh! tag 2 org boleh ke? heheheh..