Pages

Ads 468x60px

Terima kasih di atas sokongan (*^_^*)

Klik-klik Nuffnang Ads

Showing posts with label Function/Majlis. Show all posts
Showing posts with label Function/Majlis. Show all posts

Monday, January 6, 2014

Wedding Sofyiah & Zaki 21 & 22 Disember 2013

Sebenarnya saya telah bercuti dan balik ke kampung pada 18hb Dis yang lepas, sehinggalah 23hb Dis. Sebelum kita org singgah berjalan sakan di Pulau Pinang tu lah....

Sebagai mukadimah, Sofyiah adalah adik saya yang ke-5. Dia adik perempuan bongsu sbb adik yang ke-6 dan yg paling bongsu adalah adik lelaki. Kiranya untuk family saya, InsyaAllah ada satu lagi wedding... entah bilo... hahahah... mungkin tahun depan, mungkin tahun ini...


Lokasi: Kpg Bohor Goncar, Kangar, Perlis. 
Pasangan Sofyiah ialah Zaki. Sama cantik sama padan kan?
Ini kenduri di rumah parent sy pd 21 Dis. 

Akad nikah pd hari yg sama.

Lokasi: Bohor Mentalon, Tambun Tulang, Perlis.
 Ini pula kenduri di rumah Zaki pd 22 Dis.  Zaki org perlis juga,
so dia org ni x payah nak berebut nak blk mana bila hari raya....


Bersama anak-anak menakan, dari Miri ada, dari PD ada.
Anak menakan sy 9 org saja... heheheh
Yg seblh sy tu Sarah, my daughter, siap dimekapkan...

Anak menakan dari PD, Hani Mastura.
Geram, muka bulat macam Sinchan.

Sarah bersama door gift.... 


Dalam kamera saya tak banyak gambar wedding sebab Sofyiah dah panggil photographers.
Gambar official belum keluar lagi, setakat ni gambar ni jer lah ek.....


Tahniah Sofyiah & Zaki
Congratulations!!★(*^-゚)⌒☆Wink!


Wednesday, December 18, 2013

Makan Kenduri Sakan

Cerita 14/12/13 & 15/12/13.

Memang betul kami makan kenduri sakan sebab pengantin perempuan ialah anak kepada my ex-office mate, iaitu Kak Zah yang telah bersara pada awal tahun 2012 yang lalu. Pengantin lelaki pula anak kepada Kak Yati, yang sama juga tempat kerja dengan saya tetapi di jabatan yang berlainan.

Majlis akad nikah dijalankan di Dewan Nikah Restoran Zam Zam di Seksyen 9, Shah Alam. Ohhh... baru ku tahu di situ ada dewan nikah dan ada dewan makan yang besar. Kalau baca kat intenet, dia org tak tulis dewan makan tapi grand ball room.

ini dambar cilok dari google

Makanan memang best, sudah semestinya menu nasi arab mandy untuk hidangan kenduri ini. Majlis akad nikah berakhir lebih kurang jam 9.30 mlm. Hidangan secara buffet, so kena beratur beb.... Sementara menunggu queue buffet, makan apam dgn marshmallow celup coklat dulu ya...


Gambar nasi arab takde lah pulak. dah beratur panjang-panjang, lauk pun tinggal ayam jer kan... malas nak snap gambar sebab mcm x lengkap jer set nasi arab tu, tapi nasi saja pun sodap....

Esok nya pula giliran kenduri di sebelah pengantin lelaki yang diadakan di Galeri Shah Alam, Laman Budaya Shah Alam. Kalau sebelah pengantin perempuan makan dinner nasi arab, sebelah pengantin lelaki pula makan lunch nasi minyak.



Me and mak pengantin, di sebelah kanan Kak Zah, my officemate for 11 years and di sebelah kiri Kak Yati, mak pengantin lelaki. Kebetulan pulak baju ai sama tema... heheheh.....




Selesai bersantap di Galeri Shah Alam, saya pergi ke dewan makan di tempat kerja saya pula. Ada lagi satu wedding di sana. Saya pegi saing dengan bos. Makan pun buat syarat sahaja sebab kita kan nak meraikan pasangan yang baru mendirikan masjid. Lagi sekali gambar makanan x de ye... (ala standard jer lar korang pun, nasi minyak, ayam masak merah, daging masak apa ye namanya... heheheh dan jelatah + papadom).


Dalam gambar ni ai pendek lah u..... suka sangat dengan buah tangan yang diberikan, ada Al Mathurat yg cantik, kulit tebal dan kertas jenis licin, ada juga kek dan keropok (dan pamphlet double stem cell). Kepada pasangan pengantin semua, semoga perkahwinan kalian bahagia, murah rezeki, baik dari rezeki anak, rezeki kerjaya dan rezeki sihat. 

Saya pula rasa bersyukur sangat, Syukur Alhamdulillah dijemput ke majlis kawin ni semua. 


Wednesday, September 11, 2013

Sepintas lalu


31 Ogos 2013

Penduduk di sekitar Lembah Kelang telah menghadapi
masalah bekalan air akibat dari pencemaran air Sg. Selangor.

Syukur alhamdulillah di sebelah petang, 
hujan lebat telah turun di tempat saya.
Jadi kami mengambil kesempatan menadah air hujan.




Hujan turun sangat lebat!!! 
Cepat jer penuh tong-tong air nih.



29 Syawal 1434

Tempat kerja saya mengadakan jamuan hari raya.
Makan lagi you all....

(*^_^*)



(^0^)



Nasi beriyani gam yang sangat sedap
+
kambing golek yang lembut.



Untuk jamuan hari ini, 10 ekor kambing telah berjaya 'digolekkan'!!!
Betul2 nak bg staff makan dia org nih....
(^_^)b



Bergambar di photo booth.



Telah kena pilih dengan MC untuk bagi ucapan... da....



7 September 2013

House warming officemate di Bdr. Saujana Putra.
Jamuan lagi!!! Ada stemboat ala ala Seoul Garden....



Ni lah rupa rumah officemate saya tu.
Di sebelah kiri rumah dia adalah rumah Shaheizy Sam
Berjiran dgn retis you!!!



Sekian, sepintas lalu diari makan2 jalan2.



(^_^)V Terima kasih sudi menjengok blog saya


Thursday, September 5, 2013

Menghadiri Summit

Summit tu apa ek?

Kalau ikutkan terjemahan dari wikepedia, summit tu puncak gunung.

Masa bila lah pulak saya pegi puncak gunung ni kan.... Kalau ikut wiktionary, summit ni bermaksud puncak gunung ataupun perhimpunan / perjumpaan ketua-ketua.

Amboi, saya bukan ketua pun... exec jer....

Menghadiri summit atau perhimpunan ketua-ketua selama 2 hari memang menjahanamkan diet saya... arghh... tapi mmg sungguh lah sedap betul makanan di Sime Darby Convention Center. Saya ni sampai personally pegi mengucapkan terima kasih kepada chef-chef yang memang best ni. Gambar makanan? Ya ampun, lupa nak snap you... lagipun malu lah, tak pro nanti orang tengok... kat kedai mamak ok lah snap snap gambar....


Bergambar dengan peserta.
Gambar blur...  



Gambar panel penceramah di sesi petang hari pertama summit.



National Quality Summit 2013 adalah anjuran SIRIM Berhad. Temanya adalah Quality for Global Consumer. Secara amnya dalam summit ni para penceramah akan berkongsi pengalaman mereka tentang bagaimana melaksanakan sistem pengurusan kualiti boleh membantu syarikat mengembangkan sayap sehingga ke peringkat antarabangsa. Cerita lanjut boleh baca di sini.

Selain dari makanan yang sedap sangat kat sana tu, saya juga telah terjerembab (translate= terjumpa) dengan rakan sekelas semasa di utm skudai dulu. Dah 19 tahun tak jumpa tau!!! Memang tak sangka betul.


Sempat bergambar dengan kawan..... 
tapi gambar yang sangat blur ini memang betul2 mengecewakan! 

arghhhhh!!!

(>_<)









(^_^)V Terima kasih sudi menjengok blog saya


Wednesday, September 5, 2012

dari lensa cameraman pro - jamuan raya lagi

Ni gambar yang dirakam oleh staff yang memang kerja nyer jadi jurukamera.
Dalam mana-mana function pun, bila saya nampak dia lalu je dekat saya, 
mesti saya panggil dia suruh ambil gambar. Memang giler glamer ke hape?



Biasanya, selepas setiap function, 
semua gambar yang dirakam oleh lensa jurukamera ni akan di-upload ke intranet.
So, semua staff boleh tengok gambar2 ni.
Dalam banyak2 gambar tu, saya ternampak diri saya dalam 2 foto ini.
Kecik jer, tapi ai perasan u!!! 




Siapa yang nampak tu saya bagi hadiah, nak tak?













Hadiahnya ucapan salam sayang dari saya....

hahahah.....

Tuesday, September 4, 2012

makan-makan jamuan raya di bulan syawal



Apasal tajuk entry ni panjang sangat?


Sila lah jangan perasan akan baju raya yang sama di dalam setiap gambar raya saya ni. Ini lah masalah nyer kalau baju raya hanya ada sepasang sahaja. Gambar di atas ni gambar semasa jamuan raya di tempat kerja saya. Bulan puasa hari tu ada buat majlis berbuka puasa, bulan syawal pulak buat majlis hari raya. Konsep jamuan raya ni senang sahaja, setiap bahagian (division) di dalam syarikat ini kena sponsor satu meja hidangan. Terserah lah kepada division tu nak buat menu apa. Ada yang buat satu menu sahaja. Ada yang buat 2-3 menu. Ada menu yang sedap, ada menu yang tak sedap... biasalah tu kan...

Disebabkan saya ada masalah kesihatan, banyak lah jugak menu yang saya tak dapat cuba. Saya cuma makan lontong dan soto yang basic sangat - iaitu hanya nasi himpit dengan kuah lodeh untuk lontong dan nasi himpit dengan kuah soto sahaja. Cendol, kueh-mueh dan mana2 kueh yang tidak pedas dan tidak berempah sahaja yang saya makan. Buat masa sekarang ini saya berpantang segala jenis makanan yang berempah, yang pedas, yang ada kacang dan yang boleh mengakibatkan gatal, kesian kan? Tapi, of course lah lagi kesian kepada mereka yang tak ada makanan kat benua afrika tu kan... dia orang tu tak dapat makan sebab tiada makanan, bukan macam saya ni yang sekarang tak dapat makan sebab dah terlebih makan...

Menu yang untuk jamuan hari ini ialah mee rebus, lemang dan rendang, nasi himpit kuah kacang dan kuah lodeh, roti jala, rojak buah dan rojak pasembur, soto, nasi tomato dan lauk-pauk nya, laksa, kueh sagu, cendol, kueh-mueh traditional seperti kueh talam, kueh seri muka dan apa lagi ek... dah lupa lah...

Minggu depan ada jamuan di peringkat seksyen pulak. Masalah besar tu.... masalah apa anda cuba lah teka....................................................

Masalah takde lagi baju raya........  Kuang kuang kuang....

Takkan nak pakai baju raya yang sama kot....

Nak pakai baju raya tahun lepas, dah pulak saya pakai untuk jamuan raya tahun lepas, siap bergambar lagi beramai-ramai bersama colleagues saya.

Apa pendapat korang?


Friday, August 10, 2012

Majlis Berbuka Puasa 2012

7hb yang lepas, kami tiga beranak telah menghadiri majlis berbuka puasa di tempat kerja saya. Hampir setiap tahun saya mesti datang kalau ada majlis berbuka puasa. Cuma masa baru-baru kerja dulu  saya tak datang sebab anak-anak masih kecik. Lagi pun rasa macam makan kat rumah lagi best. Tapi bila difikir-fikirkan balik, kalau orang dah bagi makan free, kenapa tak nak datang pulak. Rumah saya pun bukan nya jauh beno dari tempat kerja ni. Lebih kurang 10-15 minit je pun. Tak luak pun petrol dalam tangki keta kancil tu kalau setakat nak datang untuk berbuka puasa di sini. Sejak dari itu, memang saya tak pernah miss majlis berbuka puasa, rasa-rasanya dah 5 atau 6 kali dah. 





Takut depan rumah jem punya pasal, awal-awal lagi saya dah datang.
Masa ni tak ramai lagi orang yang sampai. Malu lah pulak datang awal.



Komen saya pasal majlis berbuka puasa ni?

Syukur Alhamdulillah di atas rezeki berbuka puasa ni. Dapat jugak saya tapau kuah masak lemak tu sikit untuk buat kuah masa bersahur.

Alahai... saban tahun mesti berubah konsep, menu dan caterer, tempat pun berubah. Cuma yang saya nak puji, majlis berbuka puasa pada tahun 2010 adalah yang terbaik sebab ianya diadakan di dewan yang terletak di Wisma PKPS. Caterer nyer pulak bukan calang2 caterer, nama nyer tu Kuzie Catering, tokeh nyer lebih dikenali sebagai Pak Engku. Ni caterer and wedding planner untuk artis tau, Dato' Siti Nurhaliza pun panggil caterer ni. Memang kelas lah berbuka puasa tahun tu, maklum lah dapat makanan catering bertaraf bintang. Namun, zaman itu telah berlalu ye dek non, sekarang ni company terpaksa budget. Dah nak bagi bonus pun tak mampu, boleh buat majlis berbuka ni pun dah cukup bagus dah. Redho jer lah.

Tahun ni majlis berbuka puasa paling budget!!! 

Nah amik kau, ni lah komen ikhlas saya.




*Update: hari ni (jumaat) anak saya berbuka puasa di masjid, dia kata lagi sedap dari berbuka di tempat kerja mak... adoi...

Friday, July 13, 2012

Kursus Membentuk Kecemerlangan Diri Melalui Nilai-nilai Murni Organisasi

Kemain lagi panjang nama kursus tu ek.

9-11 Julai baru-baru ini KakNi telah menghadiri kursus yang namanya panjang berjela seperti di atas tu lah. Sebenarnya kita ni, perkara-perkara yang diajar semasa dalam mana2 kursus motivasi tu bukanlah kita tak tahu, sekurang-kurangnya 50% dari pada nya kita tahu. Cuma kita ni sebagai manusia memang mudah lupa, mudah lalai dan perlu diingatkan selalu.

Begitu lah juga dalam kursus ni, antara yang diterapkan ialah konsep kerja itu ibadah. So KakNi nak tanya, siapa di antara kita yang betul2 tak tahu yang kerja adalah ibadah? Mestilah ramai yang dah tahu, cuma perlaksanaannya sahaja yang mungkin kita tak dapat nak buat sepenuhnya atau kurang pasti macam mana nak buat.

Banyak jugak lah perkara yang 'diingatkan' semula dalam kursus ini seperti bekerja dengan jujur, ikhlas, amanah, etika bekerja, kerja berpasukan dan lain2 lagi. Dalam kursus ni banyak aktiviti kumpulan. Kalau kalah je mesti kena nyanyi, tu yang jadi 'ajinomoto' sepanjang berkursus... hahahah...


Bersama trainer, En. Moktar Said (link utk website dan FB) (duduk di tengah, barisan tengah)

Monday, December 5, 2005

Wedding adik di PD

Lepak kat PD Beach Club Resort, cantik pemandangan dari balkoni.



Pergi sana sebab nak attend wedding ini.....


Wedding adik yang nombor 4, Helminiry Had dengan Nur Leni.
Tahniah dik!








Dari kiri, pengantin lelaki (Helmi), pengantin perempuan (Nur Leni), ayahanda ku, suami ku, my son (Hariz) and myself tengah dok menghidang kat anak2, sebelah tu Sarah. Belakang, yang tengah ambil gambar tu Iqbal, adik yang nombor 6 (bongsu).