Pages

Ads 468x60px

Terima kasih di atas sokongan (*^_^*)

Klik-klik Nuffnang Ads

Saturday, September 7, 2013

Bercerita untuk Kakcik Seroja

Ini adalah segmen bercerita untuk Kakcik Seroja. 
Untuk keterangan lanjut, boleh klik di sini
Tarikh tutup segmen ini ialah 9 September 2013, jam 8 pagi.





Kenapalah mouse saya ni tiba2 buat hal pulak. Saya nak join segmen Kakcik. Oh mouse tolong lah bekerjasama. Poket pun tengah kering ni, nak kena beli mouse lah pulak.... adoi....


Kakcik punya pasal saya usahakan juga. Saya ajak suami keluar mencari mouse baru. Hari ni anak2 kena sekolah ganti, jadi tinggal kami berdua jer lah. Anak2 suka kalau dapat ikut ke kedai komputer, macam2 nanti dia orang beli... fuh, sib baik kan dia orang kena sekolah. Hahahah.

Alamak, nape pulak suami saya bawak saya ke sini? Saya nak pergi kedai komputer lah abang woi.... Alang2 dah sampai sini apa salahnya kami jalan2 tengok pemandangan.


Jalan punya jalan, kami sampai ke masjid yang cantik ni. Kebetulan dah masuk waktu asar, kami terus singgah menunaikan solat. 


Selesai solat, saya terus mengajak suami ke kedai peralatan komputer. Misi membeli mouse belum selesai. "Cepat lah bang, saya nak update blog ni....". 

Sayangnya bila sampai, kedai dah tutup. Tapi saya dengar macam ada suara lagi di dalam kedai. Masa tu saya terfikir nak jengok di sebelah belakang kedai, mana lah tahu boleh pujuk orang kedai, harap2 dia masih sudi melayan permintaan saya. Rupa2 nya ada jugak orang lain kat belakang kedai tu. Terkejut awek tu bila aku snap gambar dia. 


Pada asalnya aku nak beli mouse tapi kat kedai tu ada jualan murah. Belek punya belek aku dah tertarik dengan sebuah kamera keluaran terbaru berjenama 'Seroja'. Tanpa pikir panjang, terus saja aku beli. Lepas tu aku ajak suami lepak dekat dataran, nak test kamera baru.


Ni lah gambar kapal terbang yang kami snap dengan kamera baru saya yang comel tu. Tak sangka kan? Kecik jer kamera nya tapi gambarnya cantik dan jelas. Tak rugi betul membelinya, berbaloi-baloi.....



Sekian sahaja cerita saya untuk Kakcik(^0^)

12 comments:

  1. waaaaa macam-macam cerita ada utk kontes tu. all the best ye. mendoakan yg terbaik ;)

    salam singgah ^_^

    ReplyDelete
  2. Salam K.Ni,
    tq sudi 4low sy, sy dah folo K.Ni blik, salam perkenalan, selamat join segmen, sy nak join,..tp mcm x de idea...hehe...
    gud luck kak...:)

    ReplyDelete
  3. wahh hebatnyert akak karangann yeee..? getenti menang nii..,ihhKks

    ReplyDelete
  4. Cerita yang hebat. Terima kasih kerana sudi join segman kakcik yang entah apa-apa tu ya... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kakcik, kita suka-suka jer, bagi meriah sikit...

      Delete
  5. Replies
    1. Rafi, bukan saya yang berjalan, sekadar mereka cerita memenuhi segmen kakcik seroja

      Delete