Sejak aku menjadi orang yang langsung tak important sekarang, kadang2 aku rasa blur aje pergi kerja. Dulu aku selalu busy yang amat. Boss pun cakap ‘I tahu you overload’.
Itu dulu.
Then, bila seorang demi seorang staff baru masuk dan kerja2 yang aku terpaksa buat ‘on behalf’ dulu dah diambil alih oleh orang2 baru, maka aku pun dah rasa blur sahaja sebab aku cuma focus pada satu kerja aje. Macam orang kena downgraded pulak.
Aku no longer secretary to x1 meeting (weekly basis).
Aku no longer secretariat for x2 award and x3 award (yearly basis - best boleh berjalan sana sini, visit kilang).
Aku no longer handling customer complaint.
Aku need not prepare reports for x4 meeting (monthly), x5 meeting (quarterly) and x6 meeting (quarterly).
Aku need not prepare for external audit (at least 12 audits per year).
Manusia.
Bila sibuk pun bising.
Bila tak sibuk pun bising.
Sekarang pun aku blur.
Macam mana ek?
PAKAI TONGKAT DAH
4 weeks ago
ahni,
ReplyDeletekadang bila busy nak sgt assistant, bila dah ada assistant macam tak ada kerjalah pulak!
Biasalah tu Kak Ni.
ReplyDeletep/s: boleh relax sikit.. bestnya
bersederhanalah eheheheheh.....
ReplyDeleteklah tu. Allah nak bagi peluang lebih untuk mengingatiNya & muhasabah tentang diri & keluarga. Sujud syukur!
ReplyDeleteoklah tu boleh relax :) lama-lama biasalah tu...
ReplyDeleteOnde,
ReplyDeleteBetul lah, opismate saya ada sorang tu pun macam tu jugak, skrg selalu tengok dia main game pulak, free sgt lah tu sbb dah ada assistant
Wan,
Mmg relax sket tp rasa macam tak patut aje
Alex,
Sederhana macam mana ek? Macam gila kuasa pulak ek nak kan jawatan itu ini... heheheh
Joe,
Yelah, kenapa saya tak terfikir macam tu sebelum ini. Thanks Joe.
Alinlai,
Saya harap jangan jadi pemalas nanti dah le. Lepas ni manalah tahu kena tukar department ke apa ke, jadi bz balik, baru padan muka saya nanti...
Kerja dah dikurangkan tak pe. Jangan gaji pun dikurangkan sudah!
ReplyDelete