Pages

Ads 468x60px

Terima kasih di atas sokongan (*^_^*)

Klik-klik Nuffnang Ads

Wednesday, November 20, 2013

Jamu oh jamu

Gambar dari Google

Ada pelbagai jenis jamu di pasaran sekarang ini. Ibu-ibu sekalian tak perlu lagi bersusah payah minum air akar kayu dari periuk tanah liat tu. Pergi jer ke toko jamu dan pilih lah yang mana satu pilihan hati. Jamu pulak ada pelbagai jenis. Gambar jamu yang saya tunjuk kat atas ni adalah jamu khusus untuk wanita, lebih spesifik untuk kaum ibu memulihkan kembali tubuh badan dan khususnya peranakan (rahim) selepas bersalin.

Buat masa sekarang ini saya tidak mengamalkan sebarang jamu untuk wanita. Yang saya amalkan ialah susu colostrum alpha lipid (sebelum sarapan) dan jus Qaseh Gold Adinda (sebelum tidur). Sekali sekala saya akan ambil jamu herba tuju angin HPA bila rasa badan lenguh2 akibat minum air ais atau makan yang sejuk2. Kopi pun tak pernah ketinggalan setiap hari, berselang seli kopi gano excel dan kopi cordycep.

Dulu2 saya memang pernah amalkan jamu wanita. Mula2 tu keluaran indonesia. Lepas tu tukar kepada satu brand MLM. Bagus jamu tu tapi susah nak cari orang yang menjualnya. Stokis shah alam tutup. Stokis kat tempat lain pun leceh nak kena beli online, tambah kos pos lagi. Lepas tu cuba beli jenama yang boleh beli di kedai biasa, bagus dan berkesan jugak jamu yang ini tetapi bila saya makan, PMS agak teruk, seminggu sebelum period mesti sakit badan sana sini. Akhirnya apa jamu pun tak makan. Okay ke kalau tak makan jamu langsung? Apa pendapat rakan blogger sekalian? Meh, kita kongsi pendapat di ruangan komen.




(^_^)V Terima kasih sudi menjengok blog saya

13 comments:

  1. dah lama sura tak makan jamu...skrg ni makan vitamin jer..
    dulu2 suka minum kopi Gano...:)

    ReplyDelete
  2. Makchaq bab makan2 benda bukan makanan ni selalu susah sikit... kalau nasi hari2 2 3 kali boleh makan, tapi kalau jamu ka, vitamin ka, beli ada tapi makan asyik la lupa...last2 expired

    ReplyDelete
    Replies
    1. rupa2 nya ramai yg tak suka mkn jamu.... hmmm....

      Delete
  3. saya xleh telan...pastu rasa nak dmm..mkn jamu

    ReplyDelete
  4. Saya jamu ni kak... pernah makan pastu berhenti..sllu nya mcm tu lah ..tak konsisten...sebenarnya bagus klu kita konsisten kan kak...baru boleh nampak hasilnya...:):)

    ReplyDelete
  5. salam singgah kak...busy ye?? :):)

    ReplyDelete
  6. tak ambik pun alahai ...tuler pasal tak comel cam kak tun akak ni ha....

    ReplyDelete
  7. rietta xde kerajinan bab bab cm gini,...hehehe....

    ReplyDelete
  8. lya x pnh mkn jamu.. byk mkn ubat spital je, sbb sakit.tp skarang bru mula mkn vit C shaklee,,

    ReplyDelete
  9. sekarang mmg banyak jamu di pasaran.. so, kena hati2.. pastikan beli yg dah didaftarkan dengan biro pengawalan farmaseutikal kebangssan (BPFK)

    ReplyDelete
  10. saya pun tak makan jamu.. makan supplement brand nutrilite je.. alhamdulillah serasi.. yg lain lain saya amalkan makan bebiji habbatus sauda, extra virgin coconut oil dengan madu manuka..

    ReplyDelete