Pages

Ads 468x60px

Terima kasih di atas sokongan (*^_^*)

Klik-klik Nuffnang Ads

Saturday, March 5, 2011

New Toy?

Ho ho hoh.... this is my new toy: Mesin Jahit Tepi Bernina 800DL. RM2k.

Dapat jumpa Sifu dalam bidang jahitan tudung dan sulaman, Puan Zila Kasim. Kalau korang nak tahu, Puan Zila ni cikgu kepada cikgu yang ajar CikNi Ahnie menjahit tudung dulu. Cuma, kami jumpa bukan sebab nak jahit tudung tapi sebab Sifu Zila ni nak deliver mesin jahit tepi yang aku beli dengan dia. Selepas dapat tunjuk ajar pasal penggunaan mesin bernina ni, maka Sifu Zila pun beredar ke Puchong pulak, ada kelas menjahit inner tudung pulak.


Sayang seribu kali sayang, lupa lah pulak nak bergambar dengan Sifu Zila. May be next time. Ni antara 2 jahitan yang aku belajar tadi. Satu tu jahit ombak-ombak macam kat tudung pearl haya yang tengah popular tu dan lagi satu jahit tepi 4 benang.

InsyaAllah nanti kedai tudung akan dibuka semula dalam masa terdekat ni. Banyak kain nak jahit ni.....

Wassalam.

4 comments:

  1. owwhhh... saya tergoda dgn itu toy baru..

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum,
    Sy berminat gan toy baru awk tu....
    Kalau sy nak minta puan share ilmu pasal mesin jahit nie boleh x...
    sy nie masih baru dalam bidang nie...byk benda pasal mesin ni sy x tahu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam. Aqua Collections, saya pun tak lah pandai sangat. mesin jahit ni saya beli dengan Cik Zila Kasim (https://www.facebook.com/zilakasimQS). Cuba lah berhubung dengan dia untuk pertanyaan mengenai mesin jahit dan sulam. Saya ni yang dia ajar saya masa beli mesin jahit hari tu dah lupa dah. lagipun saya guna untuk jahit tepi basic jer.

      Delete
  3. tengah sruvey jugak ni...wow...best2 :)

    ReplyDelete