Pages

Ads 468x60px

Terima kasih di atas sokongan (*^_^*)

Klik-klik Nuffnang Ads

Sunday, August 10, 2008

...lagi-lagi merepek...

Sekarang ni update blog macam tulis diari... nape ek?

Sabtu lepas anak2 sekolah ganti,
untuk kedua-dua sekolah kebangsaan dan sekolah kafa...
Kalau ikut-ikutkan,
jenuh jugak nak pergi-balik pergi-balik,
hantar dan ambik dia orang tu sebab time nyer tak sama...

Yang Abang sekolah kebangsaan pagi dan kafa petang...

Yang Adik pulak sekolah kafa pagi dan kebangsaan petang...

Pada masa yang sama aku dah start sorting barang-barang...
Kena buat pelan-pelan lah kan...
Taklah terasa sangat penatnya dan bebannya berpindah nanti...
Belum start packing lagi,
cuma sorting dulu...
Pilih mana yang nak simpan,
mana yang nak let-go...

Sekarang ni nak kena cari kotak...
Yg pindah dulu kita orang dah buang,
ingatkan tak pindah lagi le...
Maklum lah dah beli rumah,
takkan nak berpindah-randah lagi...

Hari Ahad nyer pulak,
macam biasa kami pergi ke pasar minggu kat parking stadium shah alam nun...
Susah sikit nak parking sebab ada tapak fun fair kat situ...
Jenuh jugak cari parking...

Pusing2 kat pasar minggu tu,
atau lebih popular orang kata 'car boot sales'...
walaupun yang buat 'car boot sales' tu tak banyak,
tapi panggilan tu macam dah sinonim...
pasar tani pun ada gak kat situ...
so, lebih sesuai dipanggil pasar minggu kot...
kalau kat utara,
kami panggil 'NAT'...

Tak beli apa-apa pun,
sebab budget kurang...
Seronok jalan-jalan tengok orang,
tengok baju fesyen baru...
tengok macam-macam barang antik...
tengok baju bundle...

Sori ek, aku ni tak rajin bawak kamera,
kalau tak mesti dah boleh letak gambar kat sini...
barulah menarik sikit posting aku kan...
tak de lah plain je...
sekadar omong kosong yang tak berkesudahan...

9 comments:

  1. Salam Kenal Akuni..

    Lompat dari ruah Neeza tadi..

    Wah..Carboot Sales ya? Abah tak pernah pergi ke Shah Alam punya carboot..tapi kami sekeluarga baru balik ni tadi dari Carboot Sales kat Lydiate..Adalah membeli sikit2 barang..buku2 novel untuk si Najwa..

    Best sebenarnya carboot sales ni..kat UK..tulah tempat kami yang Melayu ni berjumpa..ekekeke

    Jemput jenguk ke blog abah..Dan minta izin untuk linkkan blog akuni kat blog abah ya..

    Salam dari Liverpool

    ReplyDelete
  2. bila pindah randah ni neeza memang surrender.. belum pindah pun rasa letih.. kalau nak senang, upah mover aje buat semua tu. tapi, kena invest duit sikitlah kan.. time ekonomi gini kat malaysia, tak saran kot kan.. better lah berjimat...

    ReplyDelete
  3. seronok jugak window shopping tau.. tak pernah pun pi yg kt stad shah alam tu.. kawan kata best..

    ReplyDelete
  4. alamakkk Kak, tingat zaman saya berpindah randah.. ingat lagi dlm masa 2 minggu kene pindah 2 rumah.. memula abah pindah then saya plak pindah.. letih mengemas umah abah tak ilang lagik dan plak umah saya uwaaaaaaa stress dibuatnyaaaaa..
    nak pack satu hal.. nak unpack lagik byk hal hehehhehe

    nasihat saya ialah akak kene tenang2 yerrr.......

    ReplyDelete
  5. Abahnajwa
    Salam kenal ya...

    So, far saya sendiri tak pernah lagi membeli barangan yang 'car boot sales' punya, selalu beli yang baru je... tapi seronok tengok barang2 antik/second hand kat situ...




    Neeza
    Saya dah biasa la berpindah randah ni Neeza, ni dah kali ke berapa ek.....

    ReplyDelete
  6. Mulan
    Pada saya memang best lah, minus kepanasan terik dek pancaran matahari... heheheh...





    Ayu
    Memang saya ni tengah bertenang lah ni... hu hu hu...

    ReplyDelete
  7. saya rajin bawak kamera tapi segan nak mengambik gambar kat kedai. selalunya snap gambar anak-beranak ajek.

    ReplyDelete
  8. kalau kat SA ada car boot sale...orang yang nak pindah rumah boleh buat garage sale :)

    ReplyDelete
  9. Atiza
    Agak nyer apa lah yg aku nak jual ek.... wei, aku pindah rumah sewa lah, bukan beli banglo baru... apa nak dijual nyer... semua barang carry... heheheh

    ReplyDelete