Pages

Ads 468x60px

Terima kasih di atas sokongan (*^_^*)

Klik-klik Nuffnang Ads

Tuesday, July 15, 2008

Zaman IT, macam-macam ada...


Tambahan cerita pasal kasut buaya.

May be u all tengok kasut buaya yang aku baru beli tu simple aje kan, probably u all tak beli pun kan... kasut sarung pulak tu... hahahah... tu la orang kalau dah keje bahagian safety ni, kalau ikutkan elok la pakai safety shoes aje.... oh a big no-no lah coz tak kena pulak dengan baju kurung. Elok jugak kalau pakai kasut flat je... macam jururawat tu, ramai yang pakai kasut tumit rendah atau kasut flat sebab dia orang byk berjalan ke sana-sini dan kena berdiri lama-lama... tapi aku rasa tak sesuailah jugak kalau aku nak pakai kasut flat tu, nampak tak bergaya sangat, dah le aku ni gumuk... jururawat tu dia org pakai uniform, kasut yg dia org pakai pun padanlah dgn uniform dia org... ni aku keje kat opis, kenalah ada gaya sikit sebab nak kena jugak jaga imej syarikat, nanti client jumpa tengok 'aduhai, selekeh nya akak ni... keje kat *****, world class konon'... tak nak la jadik camtu...

Sebenarnya sebelum ni aku pakai kasut sarung, lebih kurang macam kasut buaya ni jugak lah, warnanya hitam tapi tumit nya tinggi lagi dari kasut buaya ni... bila ada kejadian kebakaran last 2 weeks, aku kena pergi investigate, dah kena jalan sana sini, pastu berdiri pun lama... memang sakit betul kaki aku masa tu... kadang-kadang kalau kena audit atau pergi meng-audit, pun banyak kena jalan-jalan sana-sini, memang serik betul lah rasanya... korang pun semua ada pengalaman kena audit kan tapi aku ni bukan audit ISO9000 macam korang tu, yang itu banyak office audit, tengok dokumen dan rekod, meronda pun ada lah sikit-sikit, pusing plant tapi aku ni kena audit safety lah, kena masuk workshop, kena pergi makmal lah, tengok sana, tengok sini... penat wo... sapa-sapa yang involved dengan OSHA tu tahulah, kan dah tertulis dalam akta kena buat 'workplace inspection'... mandatory beb... letih! Tu yang aku nekad beli kasut 'myanmar'... walaupun kasut tu macam kelakar sikit la aku pakai (macam budak sekolah) tapi selesa... tapi kasut 'myanmar' tu bakal jadi sejarah, walaupun baru beli 1 minggu... ingat nanti nak donate dekat akak/bibik cleaner kat office tu lah...

OK, tamat cerita kasut.

Cerita pasal peredaran zaman ni kan.... gini lah senang cerita. Sebenarnya aku tak larat la nak ikut sangat peredaran zaman. Bila org introduced kat aku blogspot ni, aku suka dan layan je. Bila member invite masuk macam-macam, contoh nya myspace atau facebook... aku pun accept je la... tapi larat ke aku nak layan semua tu? Tu ha, web scrapbook aku tu dah bersawang dah... lama betul tak buat scrapbook... kalau busy buat scrapbook, mesti tak dapat update blog... Macam mana nak maintain facebook pulak nanti? Tapi sebab kawan dah invite, aku pun register je lah... memang ramai la dapat jumpa kengkawan lama, cuma aku tak rajin nak make-up 'muka buku' tu aje... korang camne ek? Selain dari blogging, kat mana lagi korang selalu lepak?

9 comments:

  1. blog saya pun tak larat nak apdet.. tu baru berapa je..

    tapi forum scrap banyak la kak ... donlod freebies punya pasal...

    ReplyDelete
  2. pasal kasut tu, neeza memang suka tengok orang pakai kasut sarung (fully covered) bila kerja. Nampak kemas dan sopan serta professional.. tapi since neeza tak sesuai sangat, pakai aje lah kasut yang tutup depan aje.. belakang bukak.. sekarang tak kerja, selipar aje yang best sekali hehee..

    lepak kat mana? facebook, friendster, dan blogspot ni la kot.. takdelah rajin sangat make up.. terbengkalai jugak..

    ReplyDelete
  3. mama selalu kat frenzster je kak...

    ReplyDelete
  4. friendster...ekawan (utk chatting selain YM) dan virtualfriends (boleh kutip points padahal points tu x de makna apa pun..hadiah pun takdak)

    ReplyDelete
  5. ume suka kasut yg tutup depan aje, belakang bukak. eheh.. sandal biasa2 yg nampak kaki cam b*g*l tu, tak suka! pasal blog dan adik beradiknye.. ume pun cam k.ahni. semua org invite, ume accept aje. tapi tak terupdate sgt pun. multiply, friendster, pagii, blogspot, lain2 lagi...huhuhu..

    ReplyDelete
  6. saya dekat blog dengan friendster je kak hehehe

    ReplyDelete
  7. Shafarina
    Masa tengah kemaruk scarpbook hari tu pun, hari2 x de keje lain asyik browse web scrapbook je




    Neeza
    3 tempat pun jenuh gak tu nak kena maintain kan...




    Mama
    Ada jugak org syorkan sy register frenzter tp malas lah pulak... mcm x reti je...




    Luna
    Byk gak tmpt awak lepak tu Luna... mesti ramai kawan2 maya...





    Umeboshi
    Kdg2 bila org cite tu kita cam blur je sbb tak terikut dah e-group baru ni... latest tu facebook la kan...





    Ayu
    Yelah Ayu, senang sikit kan, tak larat nak follow semua, tu nak follow sinarfm lagi... heheheh

    ReplyDelete
  8. SALAM


    baru nak try try facebook.

    nak make up make up , memang tak dan nyerrrr

    ReplyDelete
  9. PB
    Aku nengok facebook tu macam untuk budak2 ok lah...

    ReplyDelete