Pages

Ads 468x60px

Terima kasih di atas sokongan (*^_^*)

Klik-klik Nuffnang Ads

Monday, December 17, 2007

Confirmed tukar

So, it's official now.

Our Big Boss (the Executive Director) is promoted to Vice President dekat HQ. So, kena transfer lah dia.

Some of the staff coudn't be bothered dengan pertukaran ini. Ya lah, percaya atau tidak ada staff yang tak pernah pun bercakap dengan ED sepanjang dia jadi Big Boss kat sini, sejak tahun 2004 yang lalu. Aku pun berani cakap yang some of the staff juga, tak pernah cakap dengan the previous ED dan di masa akan datang pun, most likely tak akan pernah bercakap dengan the newly appointed ED.

Why?

Why not?

Sebab......

My department: Aku (Senior Exec)>>My boss (Manager) >>ED

Other departments: Staff >>Senior Exec >>Manager>> GM >>ED

Nampak tak, hieraki department kami lebih pendek sebab department kami tak ada GM dan report terus kepada pejabat ED. Kalau masa boss tak ada, kami kena terus jumpa ED untuk dapatkan tandatangan etc.

Dipendekkan cerita, kami ni lebih rapat dengan ED. Secara peribadi aku rasa sedih sebab tukar ED. Dia adalah ED yang kedua sepanjang aku kerja kat sini. ED yang terdahulu pun aku suka. Namun Allah lebih sayangkan dia. Allahyarham telah meninggal secara mengejut/misteri.

Kini, ED yang aku rasa baik dan boleh ngam dengan aku dah tukar lagi sekali. Harapan aku agar ED lebih sukses sebagai VP. Harapan aku juga agar ED baru dapat ngam dengan kita orang sebagaimana ED yang lama nih.

3 comments: