Pages

Ads 468x60px

Terima kasih di atas sokongan (*^_^*)

Klik-klik Nuffnang Ads

Tuesday, November 6, 2007

To be or not to be

Masih syawal kan...lagipun aku seronok bila dengar lagu raya...
Last week ada satu workshop tu, department aku yang request sebab tak lama lagi akan ada konvensyen. Aku nak teams yang bakal participate dalam konvensyen icc kat HQ awal bulan 12 nanti to be ready. Workshop tu bukan aku yang jadi speaker nya tapi ada seorang staff baru dari HQ. Muda lagi dia tu, probably in her late twenties or early thirties. Dia tu dulu masa kerja kat kilang ada six sigma black belt dan kerja di bahagian process improvement.

Sebetulnya aku rasa kagum dengan budak kecik ni... aku rasa based on umur dia, kemungkinan pengalaman aku dalam icc/qcc/kmk dengan budak kecik tu surely lebih lama tapi aku tengok dia sangat petah and she is such a good teacher.

Aku cerita kat hubby, dia kata may be sebab budak kecik tu actually implement those things that she learned. Yeah... betul tu. Learn and teach. Itulah kunci kepetahan dan kejayaan dia. Unlike myself, aku belajar dan belajar dan belajar. Once in a while aku facilitate those people... Masa workshop tu, banyak soalan yang ditanya oleh participant, dia boleh jawab semua dan kalau soalan-soalan tu ditanya pada aku, jawapannya sama jugak lah yang akan aku bagi. Ada jawapan yang dia bagi tu aku rasa ada alternatif lain yang lebih baik tapi tak kisahlah kan...

Aku nak jadi lecturer tapi kalau you all dah biasa ikut blog ni, dah tahu kan kenapa aku tak boleh jadi lecturer. Aku nak jadi trainer tapi tak tahulah bila aku akan ada peluang tu... aku selalu fikir may be in few more years time, aku akan jadi more knowledgeable, more confident and well verse but hey... she's young but she already doing it! So, budak kecik tu buat kan aku berfikir dan berfikir dan berfikir... it is wrong for me to wait. I simply have to take a different approach but what approach is that?

Selama ni aku selalu rasa kagum dengan trainer, almost every time after attending course/seminar... but after all these times, I am still here and still being the stupid me, huh macam katak bawah tempurung...

...apa saja la aku merepek nih...

6 comments:

  1. :) insyaAllah ada masa lagi nak jadi apa yang diidamkan tu... cuba lagi dan lagi dan lagi.....

    ReplyDelete
  2. di mana ada kemahuan, di situ ada jalan..cuba kak buat istikharah dan hajat..try apply jd lecturer atau trainer..kalau mudah jalannya, mesti ada rezeki tu :)

    ReplyDelete
  3. im wishing you all the best in everything that you do... :) muahh!

    ReplyDelete
  4. kak, buat sementara waktu title blogger pun OK gak. :)

    bebudak baru masuk kat ofis ni semua muda², produk tahun 83 @ 84 semuanya.

    ReplyDelete
  5. tak cuba tak tahu..
    mula2 mmg gabra gile..pastu lama2sure ala bisa!

    ReplyDelete
  6. Alinlai
    InsyaAllah nak jadi trainer tu ada rezeki lagi, cuma belum 'melangkah' lagi...



    KakLuna
    Nak jadi penyarah tak boleh dah...



    Diyana
    Muah muah muah...


    Wan
    Produk 83/84 tu maksud dia lahir tahun 83 atau 84 ka? Baya adik saya saja....


    Atiza
    Tu yang aku nak berguru dengan hang tu...

    ReplyDelete