Pages

Ads 468x60px

Terima kasih di atas sokongan (*^_^*)

Klik-klik Nuffnang Ads

Thursday, July 26, 2007

Pergi klinik lagi

Hari Ahad yang lalu pagi2 aku dgn anak2 dah bersiap nak pergi ke klinik, ubat dah habis tapi batuk & selsema belum kebah. Sayangnya tutup pulak klinik tu. Aku tak nak pergi klinik lain sebab kami nak buat rawatan susulan, so rasanya perlu pergi ke klinik yang sama supaya doctor boleh semak rekod ubat yang terdahulu dan buat decision based on that.

Isnin malam lagi sekali kami mengunjungi klinik. Aku rasa ralat sebab keputusan ujian sample kahak belum siap. Dah lama jugaklah tu. Doktor pun tak happy sebab kalau ada result lagi senang dia nak prescribe ubat. Nak tak nak terpaksa juga doctor bagi ubat yang paling sesuai mengikut firasat dia.

Esok nya tu, hari selasa, dalam tengahari aku dapat call dari klinik tu. Result ujian dah sampai dan doctor suruh aku pergi klinik. So, lagi sekali, aku pun pergi lah ke klinik tu untuk kesekian kali nya.

Penyudah nya, doctor kata result untuk TB –ve, Alhamdulillah dan based on result tu aku kena tukar antibiotic jenis lain yang lebih sesuai dengan kultur yang membiak dalam tekak aku ni.

Mudah-mudahan sembuh lah cepat (yang tak bestnya antibiotic tu kena makan selama 1 minggu).

5 comments:

  1. hi ahni, do take care. get a good rest and Helena doakan ahni cepat sembuh!

    ReplyDelete
  2. k.ahni...moga cepat sembuh dan sihat ek! take care..

    ReplyDelete
  3. 13May
    InsyaAllah. Tenkiu.


    Pak Ku Keng
    Amin.


    Helena
    Thanks.



    Umeboshi
    Thanks.

    ReplyDelete