Pages

Ads 468x60px

Terima kasih di atas sokongan (*^_^*)

Klik-klik Nuffnang Ads

Tuesday, May 8, 2007

Geram

Kalau kelmarin bara, hari ni dah geram pulak. Tak tahulah masalah ISP ke masalah modem ke masalah apa tapi semalam memang cuba nak masuk ke streamyx sampai ke sudah pun tak dapat masuk.

Banyak komen nak reply, ada entry baru nak tulis tapi tak dapat. Kat office dah tak boleh masuk blogspot. (Joe, url yang hang bagi tu kan (kproxy) tempat kerja aku ni tak boleh masuk jugak whuaaaaaa) tapi yang peliknya masuk web www.blogger.com tu boleh pulak, ni yang dapat update ni.

Still, komen tak boleh nak jawab, nanti ye.... Thanks for all the comments.

Semalam pergi ke Bandar Baru Bangi untuk beli barang2 office. Bayar guna credit card (malas le nak dulukan duit aku *read=tengah tak dak duit*), sekali tu bila dah balik ke office, customer service lady tempat yang aku pergi tu call. Rupa-rupanya dah tertinggal kad aku kat situ... alamak! Macam mana ni?! Letih betul lah rasanya. Bukan dekat pulak tu.

Malam tadi ada kawan pada Achik (adik aku yang no-5) datang ke rumah. Datang dengan abang dia. Riuh rendahlah rumah aku. Maklumlah kalau orang utara ni berkumpul, dah la keluaq semua loghat utagha, sembang 4 orang macam sembang 10 orang. Achik sekarang lepak kat rumah aku. Kawan dia tu pun turun dari kampung nak lepak kat rumah abang dia. Depa ni baru lepas dapat result SPM. La ni tengah dok tunggu panggilan dari IPTA/S.

Abang dan Adik ada exam minggu ni. Last weekend kedua-duanya kena perintah berkurung le, tak boleh pergi main kat taman, tak boleh tengok TV (kecuali tengok kartun Avatar Ang hari Sabtu dan Ahad jam 11 pagi kat channel 60 - ni mak dia yang minat habis) dan tak boleh main game. Nama pun budak2 kan, lepas study kejap mulalah nak main, nak gaduh, dah kejar2 dalam rumah. Aduh.. pening kepala ibu ni.....


Dan masa tetamu ada kat rumah tu lah lagi kuat gaduh tu!



Nak jawab kat 13May:
Url yang ada perkataan 'blogspot' tak boleh nak access, contohnya http://www.goncar.blogspot.com/. Tapi kalau nak tulis entry baru, nak edit ke apa ke, kita kena masuk http://www.blogger.com/ kan? Yang ini tak ada perkataan 'blogspot' so boleh acess, sebab command untuk restricted access websites menggunakan keyword 'blogspot'.

6 comments:

  1. blogger leh masuk...blogspot takleh masuk...

    hmmm...pelik la...

    ntah..aku pun buta IT gak...tak pandai pasai benda benda ni semua...

    ReplyDelete
  2. hmm.. ketatnya rules

    mmg ughang utagha kalau berkumpul, riuh satu rumah kan Kak Ni. Tap best.

    p/s: mai bbb tak habaq, saya mc semalam boleh jumpa

    ReplyDelete
  3. Salam. Biasa-lah budak-budak, lagi orang ada lagi tu nak tunjuk perangai..

    ReplyDelete
  4. hipotesis saya
    - firewall yg depa guna kat opis kak tak guna fortigate cam kat office saya. Fortigate hanya block port 80(untuk surf) dan bukan port 40(https).

    - Firewall kat opis kak depa guna block by domain cam multiply(tak block ka) & blogspot. Firewall tu juga dapat access port 40. That why guna https://kproxy.com takleh masuk gak.

    - kalu depa block by domain bukan keyword maybe kak bleh acess cara lain. Try search bypass firewall. Kalu bleh masuk & install insya Allah bleh la surf ke blogspot.

    wallahua'lam

    ReplyDelete
  5. 13May
    Tu.. Joe Penang dahexplain kat bwh, hg paham dak? Tak paham sudah.

    Wan
    Rules yang ketat ni pun asalnya dari manusia2 yang ter-over salah guna. Kalau nak salah guna tu sikit cukuplah, tak salah guna lagi baik. Depa tu p download sampai movie la, series la.. yang buat tu pulak org IT (yg ada knowledge) pasal semua benda2 ni. Itu namanya menayakan orang lain.

    ReplyDelete
  6. zlaa
    Thank you for visiting my blog.

    Itu baru 2 orang kan? Kalau 6 orang macam zlaa mesti lagi pening. Pada saya, ibu yang ramai anak adalah manusia yang penyabar, dan bertuah.

    Joe
    Awat hang suka berhepotesis? Dok tengah ambik phd ka?

    Terima kasih di atas info yang Joe bagi. Saya tahu, dalam dok blocked tu ada jugak insan2 yg celik IT dapat access ke blocked websites. Saya tak kisah. Saya nak tengok berapa lama depa nak block. Pasai dulu pun pernah buat, tapi sat saja. Kena virus server tu (agaknya ada org p serang kot) habih depa kena reset balik, masa tu nak masuk website manapun tak dak sapa nak larang.

    ReplyDelete