Pages

Ads 468x60px

Terima kasih di atas sokongan (*^_^*)

Klik-klik Nuffnang Ads

Wednesday, April 18, 2007

Marah

Semalam masa aku tengok berita, dilaporkan bapa budak kecik yang hilang dan telah dijumpai tu dapat banyak sms memarahi dia sebab kes orang myanmar kena tangkap instead of dapat reward.

Lepas tu tunjuk pulak gambar dia pergi melawat ke rumah orang myanmar tu dan komen2 dia pasal rumah tu dan pasal sedihnya dia sebab selama ni dia menjaga anak dia dengan baik, bersih dan bla bla bla...

Nasib baiklah aku ni sayang duit nak hantar sms, kalau tidak aku pun masuk dalam statistik orang yang marah kat dia.



Bersyukurlah.

Pengalaman jadikan pengajaran.

Kenapa komen sebegitu? Renungilah diri. Bersyukurlah.

It could be worst, you know.

11 comments:

  1. susah nak komen pasal Yin nie..

    kerana setiap manusia ada pendapat masing masing ..

    apa apa pun syukur dah jumpa...

    ReplyDelete
  2. Entahlah Kak Ni..

    Tapi, bila kita jadi bapa dan ibu Yin, kita pun akan rasa camtu kot. Cuma, media kita ni kengkadang over sangat menulis. Pusing fakta, menokok tambah, langsung cerita betul jadi cerita dongeng.

    ReplyDelete
  3. PB & Wan,

    Pada saya kan, cukup-cukup lah, usah le dikenang lagi, teruskan lah hidup, jagalah anak baik2.

    Kalau bersyukur tu, kita sepatutnya tak komplen2 lagi kan?

    Saya pun sedih dan kasihan dengan adik Yin dan mak bapa dia, cuma saya rasa tak perlulah diperbesar-besarkan lagi kisah tu.

    ReplyDelete
  4. kadang2 tak tahu nak pikir camana, sebab kita tak tahu yang mana betul dan salah, bila dah masuk dalam akhbar ni...

    ReplyDelete
  5. pendapat saya:-
    1. pasangan tersebut eloklah disiasat. it could be something bigger there, like a syndicate or something. but if proven innocent, they should be given the rewards. who knows diorang ni cuma scapegoat ke apa kan.

    2. parents Yin pulak elok2lah kurangkan publisiti. ye lah dah anak2 myanmar tu mmg main tanah tiap hari, Yin pun ikut jugak. Dah nak jadi naik kudis semua tu. kadang2 dalam kita dok jaga2 sangat pun, jadi jugak.

    3. pasal autism. masyarakat kita kena sedar benda2 macam ni. kena 'tolong' budak2 yang gitu. jangan dok harap 'nanti besar eloklah tu' without doing anything.

    4. jgnlah kutuk2 parents yang anak hyper tu as bad parents. walaupun kita suka claim anak kita aktif segala kan, menjaga anak hyper ni bukan senang. mgkn saya bercakap berdasarkan apa yang saya lalui. it's not easy.

    panjang pulak nih..

    ReplyDelete
  6. Maklang & Ummi,

    Sebenarnya saya bukan based on cerita dalam surat khabar ke apa ke... hal kidnap tu hal lain - yang saya kurang berpuas hati tu sebab bila bapa dia pergi melawat ke rumah org myanmar tu dan komen kata kotor lah teruk lah.... pada saya tak perlulah itu semua, anak dah jumpa, toksah lah dok kenang balik kat mana dia duduk, apa dia buat. Pada saya teruskanlah hidup tu, macam Ummi cakaplah - kurangkan publisiti. Saya rasa tak payah fikir benda yang dah lepas, yang penting anak dia dah balik ke pangkuan, dah selamat, ambil pengajaran dan bersyukur Alhamdulillah.

    ReplyDelete
  7. ye lah. yg penting, bersyukur YIN dah balik ke pangkuan keluarga dan kejadian sebelum ini amik jadi iktibar buat family YIN dan semua org...

    ReplyDelete
  8. eh, eh...baru pasan! dah tukau umah baru eh... ehhehe.. cool gitu.

    ReplyDelete
  9. tukar template, gambar profile pun bertukar jugak ke? hehehehe...

    tang Yin ni, memang la kita patut ikut kata kita...dah lega anak tu dah dapat balik, so tunaikanlah...tapi betul jugak kata ummi tu, elok gak disiasat pasangan myanmar tu...tapi beri la dulu reward tu...hmmmmm...wallahuallam....

    ReplyDelete
  10. mmm...entahla hal Yin, ni. Macam drama dah jadiknya. But syukur he is back with his parents.

    Note : Sepatutnya his father bila tau anaknya hyperactive, get medical help la, jangan dengar cakap orang2 sekeliling yg kata it will go away bila budak tu berumur 7 tahun.

    Anyway Helena tulis ni pun based on wahat was reported in the papers.

    ReplyDelete
  11. ye saya pun tak boleh baca previous entries... sebab ABC tu ka? ke ke ke...apa2 pun kes Yin ni buat banyak pihak buka mata dan minda...no komen ...

    ReplyDelete