Pages

Ads 468x60px

Terima kasih di atas sokongan (*^_^*)

Klik-klik Nuffnang Ads

Friday, March 23, 2007

Maafkanlah daku.

Mungkin kerana pengderhakaan kami tidak balik ke kampung, instead pergi cuti2 M'sia, kami sekeluarga sakit2 belaka.

So, untuk kaum2 ibu sekalian;

Sekiranya anak2 anda nak pergi cuti2 M'sia, London, Paris ataupun Tokyo, biarlah depa tu pergi. Bukannya dengan pergi bercuti2 tu maka akan lupalah anak2 kepada kalian.

Sekiranya ada lagi 8 orang anak yang tinggal berdekatan dan selalu menjengok kalian, janganlah asyik nak menyeranah anak2 yang tinggal di luar negeri (apatah lagi kalau kat luar negara). Bukannya depa lupa pun kepada kalian. Sebulan sekali baliklah jugak, kalau tak awal bulan, tengah bulan, kalau tak tengah bulan, hujung bulan. Kalau tak bulan ini, bulan hadapan.

Sekiranya anak kesayangan tak ajak pergi tidur rumah dia, janganlah nak sabitkan semua 10 orang anak yang lain. Tidurlah di rumah anak yang menjemput dengan ikhlas dan sentiasa bersedia untuk menjaga makan, minum, tidur dan pakaian kalian. Asyik2 nak pergi rumah anak yang sorang itu saja, sedangkan anak yang sorang itu tak ajak pun/tak kasi pergi pun. Yang 10 orang yang lain ajak, tak nak pulak. Lepas tu janganlah pergi cerita dekat orang kampung mengatakan bahawa anak2 kalian semuanya tak berguna, tak sanggup menjaga kalian yang tua dan sakit. Itu dusta namanya.

Kepada anak2 pulak;

Janganlah derhaka kepada ibu bapa kalian.

Duduklah 24 jam di bawah ketiak ibu bapa kalian.

Semasa hayat ibu bapa kalian, eloklah cancel segala perancangan cuti2 mesia ke indon ke. Duduk aje kat kampung tu diam2. Kalau boleh tak payah kerja kat bandaraya ke korporat ke apa ke, kerja ajelah tanam sayur belakang rumah ibu bapa kalian supaya kalian senantiasa dapat bersama ibu bapa kalian.

4 comments:

  1. hmmm.. macam paham aje situasi tu walaupun tak penah jadi kat saya..

    sabor aje ler.

    ReplyDelete
  2. hehe..

    Kak Ni, sabar ajerlah. Nak buat cemana kan. Ikut aje rentak diorang walau sakit hati pon.

    ReplyDelete
  3. ubi;
    Macam pernah dengar ke...hehehe

    wan;
    Memang sabor le bebanyak sekarang ni... apa nak buat...

    ReplyDelete
  4. :) no komen... apa2 pun sabaq saja la

    ReplyDelete