Pages

Ads 468x60px

Terima kasih di atas sokongan (*^_^*)

Klik-klik Nuffnang Ads

Tuesday, January 9, 2007

Kalau ikut-ikutkan semalamlah hari pertama anak aku balik dari sekolah kebangsaan ke rumah babysitter dan pergi pulak ke sekolah KAFA dengan hubby babysitter. Kiranya semalamlah babysitter aku first day menjaga anak2 pergi balik sekolah sebab last week ibu2 bercuti untuk menguruskan anak2.

Anak2 bawah jagaan babysitter ni ada 4 orang yang baru naik darjah 1, aku letak nickname Kim, Mas, Man dan AA (anak ahni). So bayangkanlah dia nak handle 4 orang budak2 yang excited semacam nih.

Semalam anak aku dan Mas sampai ke rumah pukul 1.30 t/hari. Naik pening jugaklah babysitter aku. Anak aku yang sulong pun siap patah balik ke sekolah untuk mencari adiknya. Buat pengetahuan korang semua, rumah babysitter ni exactly depan pintu pagar rumah kuarters pendidikan yang terletak di bahagian belakang sekolah kebangsaan. Jadi biasanya murid2 masuk/keluar ke sekolah samada ikut pintu pagar depan atau belakang sekolah tetapi anak2 staff pendidikan akan masuk/keluar ikut pintu pagar no. 2 kuarters (yang mengadap ke sekolah). Anak2 aku and the gang pun akan masuk/keluar melalui pintu pagar no. 2 kemudian jalan merentasi kuarters dan keluar melalui pintu pagar utama kuarters tu, melintas jalan dan masuk terus ke rumah babysitter.

Rupa2 nya budak 2 orang ni dah melencong pergi menyinggah kat taman permainan kat kuarters tu. Kelam kabut lah babysitter aku sebab budak2 ni kena lunch, mandi dan bersiap pulak ke sekolah kafa.

Hari ni pulak Kim kena report dgn makcik kantin kat sekolah kafa. Dia tu main suka hati dia aje pergi dok ambik makanan/jajan kat kantin (nak kata 'curi' tu kasar sangat, kadang2 budak2 tak paham antara 'curi' dan 'ambik').

Yang Man pulak belanja rm4 sekaligus. Siap belanja kawan lagi. Anak aku yang sulong dulupun camtu gak, dia 'ambik' duit rm10 aku dan pergi belanja kawan2 kat sekolah. Aduih, fening kepala aku masa tu.

Yang si Mas pulak pecahkan botol air. Kasut sekolah hitam belegam entah apa yang dibuatnya.

Begitulah kisah anak2 jagaan babysitter aku.

2 comments:

  1. ha ha ha kelakar pulak cita awak ni

    saya ingat anak saya dulu selalu dapat belanja dari kawan dia

    ReplyDelete