Pages

Ads 468x60px

Terima kasih di atas sokongan (*^_^*)

Klik-klik Nuffnang Ads

Wednesday, November 8, 2006

Selalunya bila aku ada masalah aku tak boleh nak cerita kat sesiapa. Terutamanya kalau masalah peribadi. Tak ceritapun susah sebab tak tahu macam mana nak settle. Nak ceritapun susah sebab aku rasa orang lain tu bukan dalam situasi aku. Bukannya depa pahampun apa yang aku hadapi. Apa yang nanti depa nasihat kat aku mungkin tak sesuai dengan masalah aku. Ataupun kalau depa nasihat kat aku buat penat je. Bukannya aku ikut pun. Kalau aku ikut pulak nasihat tu tapi tak berjaya menyelesaikan masalah, hah lagilah buat aku stress. Bertambah-tambah stress.

Kadang-kadang aku rasa berseorangan sungguh dalam hal ini. Masalah2 lain boleh gak cite kat orang. Masalah duit ke, masalah kerja ke... tak boleh tolong pun tak kisah, janji dapat luahkan perasaan.

Cuma kalau masalah peribadi nih... entah lah ...susah lah.

10 comments:

  1. Kak Ni, kengkadang betul gak apa yg Kak Ni tulis. Komen2 ni kengkadang tak sesuai n kita tak ikut, tapi bagi saya kan, jadi sebahagian daripada pendengar (pembaca blog) Kak Ni pun dah baik. Kak Ni kena tau Kak Ni tak keseorangan, kitorang semuaaa ada.

    Semua masalah ada jalan keluarnya Kak Ni. Masa aje jadi penentu. Doa banyak2.

    p/s: wish u luck yek. jangan sedih2.

    ReplyDelete
  2. Kalau masalah terlalu peribadi mungkin kena tengok orang/tempat untuk dikongsi. Salah orang/tempat mungkin bertambah sesak jadinya.

    Agree with Wan's comment above. InsyaAllah, sabar dan berdoa lah semoga diberiNya petunjuk untuk selesaikan masalah tu.

    ReplyDelete
  3. Wan and OS,

    Masalah saya ni tidaklah terlalu peribadi tetapi mengenai diri saya sendiri, bukan pasal suami dan bukan pasal anak-anak. Cuma bila difikirkan macam salah saya juga. Satu hari nanti may be saya akan cerita jugak. Buat masa ini saya tidak berapa nampak siapa orang yang sesuai untuk saya tanyakan pendapat.

    Senang cerita beginilah, kalau kita ada masalah duit, eloklah kita tanya dengan orang yang pandai hal2 kewangan. Kalau masalah kesihatan tanyalah pada orang yang dari medical background. Maksudnya kena tanya pada pakar atau orang yang ada pengalaman dalam hal itu.

    Masalah saya ni --- di kalangan kawan2 saya tak nampak lagi siapa 'pakar' yang patut saya tanya.

    ReplyDelete
  4. Cik Ni,

    Apa susah. Blog Ada! Tulis sahaja kat blog. Kongsi masalah di blog. Mana tahu kawan-kawan boleh tolong..

    ReplyDelete
  5. Ni..

    Blogging helps me mend battered and bruised ego.


    Dan Juga menolong saya membuatkan orang nak muntah. :-)


    Take Care and Take it Easy.

    ReplyDelete
  6. kalau mata bengkak, olay ada gel that could reduce the swelling..
    take care beb!

    ReplyDelete
  7. cikni, rasa macam nak kopipes je yr n3 ni sebab i am in the same boat

    ReplyDelete
  8. I sometimes talk to the wall. But that's just me.. :)

    ReplyDelete
  9. kalau rasa nak share cite je dlm blog ni, kot2 bleh kurangkan rasa 'down' tu :)

    ReplyDelete
  10. mengadu pada Allah insyaAllah boleh tenang sikit..

    ReplyDelete