Pages

Ads 468x60px

Terima kasih di atas sokongan (*^_^*)

Klik-klik Nuffnang Ads

Monday, March 6, 2006

Sebenarnya hubby suruh baca Yassin tu memang ada sebab yang tersendiri. Sesuatu telah berlaku pada family adik dan sebagai langkah ‘pencegahan’ hubbypun suruhlah aku baca Yassin malam tu. Hubby sendiri pun sampai tak balik rumah malam tu, tidurpun dalam kereta kat tempat parking apartment sebab dia takut ‘gangguan’ yang tidak diundang tu ikut dia balik rumah dan ganggu pulak anak bini dia.

Susah nak cerita, susah hangpa nak percaya jugak kan?

Aku selalu ambil jalan berkecuali dalam hal-hal macam ni. So, tak nak cerita lagilah.

Sekarang ni tengah consider nak teruskan blogging atau tidak. Salah satu langkah penjimatan yang aku boleh fikirkan adalah stop blogging, boleh kurangkan bil tm & tmnet. Boleh jugak kurangkan bil elektrik. Astro pun tengah consider jugak nak stop ke tidak. Jimat le sikit, walaupun tak banyak tapi tetap jimat jugak. Apa lagi boleh jimat ya?

13 comments:

  1. kalau stop hati gundah gulana dak?
    kalo okay jer..boleh lah stop kot.

    astro tu maybe boleh pakai yang basic jer kalau tak stop semua pun.

    ReplyDelete
  2. betul jugak ek.. astro bill aje dah 90 inggit sebulan. klu amik basic baru 50. jimat 40 lepas duit pasar.

    skang ni aku gosok baju lump sum 3-4 hari. klu tak sblm ni hari². Jimat gak tuh.

    ReplyDelete
  3. onde & wan- astro mmg yg basic pun heheheh tapi dak mampu lah rasanya

    ReplyDelete
  4. Patutlah baca yaa'sin.makhluk halus tu memang ada. Lazimkan membaca ayat suci qur'an terutama al Mat'hurat. Minta tlg dr ustaz atau org2 arif dlm hal ni..
    la ni guna dial-up bukan streamyx?.

    ReplyDelete
  5. seingat saya dulu lollies pun takde astro..happy jer dia..in the end, tayang kat tv3 jugak..

    saya ada program furqan yang boleh baca through hp..cikni nak saya fwd kan?

    ReplyDelete
  6. joe penang- pakai dial up, boleh budget. InsyaAllah adik saya dah dapatkan pertolongan dari mereka yang arif tapi sesiapa yang nak tolong tu (my hubby) pun 'dia' mai 'visit' jugak

    atiza- bolehlah forwardkan. thanks. hubby kata kalau tak ada astro memang tak ada TV langsung le sebab kat rumah tak ada arial tv muahahahah

    ReplyDelete
  7. Nak save letrik is not thru less usage of PC..

    Gosok baju, water heater, hair dryer, tuu banyak tuu..

    ReplyDelete
  8. TJ- gosok baju tu keperluan, yg lain2 tu kehendak. So yg kehendak tu kena lah sacrifice kalau dah tak mampu, betul tak?

    ReplyDelete
  9. ehem ya saya memang tak ada astro sebab saya rasa kalo ambik basic buat apa banyak benda tak payah tengoklah.

    connection lebih penting. saya selalu ambik interactive game untuk bebudak.

    ReplyDelete
  10. balik ke asas.. mungkin akan mengorbankan keselesaan sedikit:
    1) tengok siaran tv RTM,TV3,NTV7 -PERCUMA!
    2) Klu siapa ada byk kereta, guna yg ekomomik - use Kancil instead
    of merce.
    3) Klu ada AFantasia nanti, JANGAN UNDI SESIAPA!!
    4) Guna hp utk bercakap/sms saja. MMS, downloads, games - MEMBAZIR!
    5) Jgn makan kat restauran - MAHAL!
    6) Jgn minum air berkarbonat - minum air TANPA karbonat!
    7) Jgn tengok wayang.
    8) Jgn pasang air-cond; pasanglah KIPAS!!
    9) ..dan apa2 perkara lain yg berunsurkan keselesaan.

    Walaupun hal di atas nampak remeh-temeh, tapi menurut Hj.Bakhil, "duit satu sen kalau dikumpul, boleh bikin rumah batu tau!!"

    ReplyDelete
  11. kurangkan ke shopping complex. nanti barang yang tak perlu pun jadi perlu.

    ReplyDelete
  12. Ahni, saya mmg percaya benda2 ghaib dan halus ni... bukan setakat hantu malahan elektron tu semua ghaib juga...

    baguslah ahni nak cut off semua tu, kita bagi kompeni2 tu terasa pulak tanpa langganan/subsidi subsidi dari kita... barulah depa tau...

    ReplyDelete