Pages

Ads 468x60px

Terima kasih di atas sokongan (*^_^*)

Klik-klik Nuffnang Ads

Thursday, January 5, 2006

Khamis

Berdasarkan perancangan awal, sepatutnya hari ini aku masuk office (full day). Sarah is suppose to be doing well sebab ini bukan first time dia masuk sekolah. Jadi, earlier, aku budgeted dalam 2 hari je lah cuti. Nampaknya kena cuti lagi sebab dia dah demam. SElamat bercuti lagi mak orang oi...

Itu perancangan terdekat, kalau ikut perancangan yang aku dah buat lama dah dulu, sepatutnya aku tak tinggal di Shah Alam lagi dah. Sepatutnya aku dah start kerja dekat regional branch di Penang. Kiranya kalau ikut perancangan awal tu, kami, anak beranak ni dah jadi orang penang. Boleh kroni ngan AuntyN, Jiwarasa dan Joe Penang.

Namun, HARI INI, aku masih kat sini. Aku rasa sedih. Bukan kerana aku tak dapat pergi ke Penang. Bukan. Penang tu hanyalah escape plan. Aku sedih kerana masih di department ini. Department yang aku telah cuba sedaya upaya untuk keluar since 2001. Selama hampir 5 tahun, baru bulan puasa yang lepas aku memberanikan diri mohon transfer. Nak mohon transfer pun kena solid reason and my reason was hubby was offered a job in Gurun in middle of 2006. Since transfer tu rejected, hubbypun KIV dulu offer tu. Sebelum aku mohon transfer tu aku dok minta kerja through jobstreet dan iklan di paper tapi hampa.

Kat kompeni aku ni ramai staff yang resigned sebab kena transfer ke division yang ada kat Selangor ni (tapi jauh-jauh le tempatnya, macam kat Sepang). Kadang2 aku fikir kenapalah depa tak transfer aku ke sana, aku nak! **Pick me! Pick me! Though I'm fat but still adorable** Aku nak keluar dari sini. Tapi akupun pengecut jugak sebab tak berani nak mohon transfer, nak mohon nak bagi reason apa? Nak kata ikut laki, tak de lah jauh bebeno Sepang tu dgn KL, kalau berulang tak sampai sehari semalam pun.

Seperti biasa sini birokrasi banyak kuat, kena isi borang dengan beberapa top management kena bagi autograph. Kalau deme tu menanya, apa aku nak jawab? Takkan nak cakap tak suka kat department ni? Nanti kena fired teruih? Baru padan muka aku yang comel macam Adiba Nor tu.

Sebelum aku kena fired, baik aku belajar cara2 menggunakan fire extinguisher. Ianya sangat berguna di kala kena fired atau semasa kecemasan seperti bontot atau telinga yang berasap.

12 comments:

  1. testing testing

    wah cikni, tahun baru, rumah baru!

    anyway, hari ni punch card merah, sebab setelkan sekolah anak, eventho dah 2 hari cuti..

    hisyyy.... seb baik anak 2 ajer..

    ReplyDelete
  2. wan- yelah kita pun 2 org anak, my friend said kena tambah lg sbb nnt dia org boring... OMG

    atrco- ada sebab tapi tak mo kabo kat org

    ReplyDelete
  3. my sugestion untuk mudah tukar.
    - buatlah keje sehabis baik. then katalah dah jemu sebab dah lama dah! suma dah mahir buat. Tu yg perfomance brilliant je.. Dlm hal ni harus mengupkan diri(pendapat aku je tau..)
    - banyakkan berdoa pas solat fardhu. Kalu mampu buat solat hajat & tahajud di mlm hari.

    Amin. Moga2 Allah kabuikan hasrat hang.

    Kelebihan dok kat Penang.
    - tgh2. hang nak balik peghelih(akat mana?) atau TR lebih senang.
    - kos sara hidup & jem lagi kureng dr KL. Lebih elok kalu dapat keje kat SP dr Pulau

    Anyway kalu dpt tukar ke Penang bg tau. Teringin gak nak pi rumah tuk kenai family hang!

    ReplyDelete
  4. Ni : Tahun Baru Rumah Baru.

    Tak sakit badan ker pindah rumah baruu?

    Without sounding too kasarq laa, rasanyalah kalau strong hajat nak tukar tuu, tukarlaa. Mintak la dan berdoa.

    Tapi kalau masih atas pagar,nak kee tak nak. Nak buat camner ?

    Goncar nii amender, Ni ?

    :-))

    ReplyDelete
  5. jiran sebelah opis haku ni lagi haru, dahlah dia dengan tak ikhlas telah dipindah ke utara, pastu dengan tak sempat hilang hangat bontotnya, wife kena suruh pi selatan, rumah dah beli kat salam ni..., bila jumpa management, senang-senang pula dia kata suruh mintak wife dia pindah utara, pehh mgmt by mangkok, ingat laki bini keje satu kampeni senang... tapi hampeehhh...

    ReplyDelete
  6. saya setuju dengan apa yang joe penang cakap. perform gila-gila lepas tu bila top management dah aware dgn kita punya performance baru lah boleh demand. Nak mintak transfer ke apa ke. Kalau dorang tanya, cakap la nak ubah angin keje kat sini dah naik tepu. nak buat improvement kat tempat lain pulak... :)

    ReplyDelete
  7. Cik Ni,

    Selamat pindah. Jangan pindah dan tukar nama selalu sangat. pening pakcik nak ingat... ;)

    Bila nak mai Penang ni...? Boleh kita buat kenduri nasi kandaq....

    ReplyDelete
  8. mai la penang cepat... cek dah nak kluaq dah ni dari utara dah ni.

    ReplyDelete
  9. laaaaa awat hari tu tak boleh komen, penat cheq taip sampai berjela2

    ReplyDelete
  10. joe- thanks for the tips, Insyaallah cuba nak amalkan. Siap bagi kelebihan dok kat penang lagi tuh....

    TJ- strong nak tukar tapi bukan semestinya penang tapi hari tu kebetulan ada staff dari penang pun nak tukar balik ke HQ, kira tukar suka sama suka

    keliling kelalang- habak la kat aku sapa dia?

    jubeiz- part perform giler2 tu yg aku lemah tu, nombor satu diri sendiri kena berubah dahulu, motivasi kena tinggi sikit baru boleh 'speed' buat keje

    jiwa & ubi- dah tak approved, tak pi lah kita.... *sob sob sob*

    atenah- ya ke? sori lah tak tau pasai apa tak boleh komen hari tu... kesian kat kengkawan sume

    ReplyDelete